Povezivanje Zagreba s drugim krajevima Hrvatske, kao i povezivanje Hrvatske s Europom i ostatkom svijeta najvažnija je uloga zagrebačke zračne luke. Od svojih najranijih dana, zagrebački se aerodrom afirmirao kao izuzetno važno prometno čvorište u ovom dijelu Europe, s dugogodišnjim uspjehom u ostvarivanju važnih zadataka od visokog ekonomskog i političkog značaja.
U ožujku 2017., nakon više od tri godine gradnje, otvoren je novi terminal Zračne luke Franjo Tuđman. Zračna luka Franjo Tuđman ujedno je i najveća zračna luka u Hrvatskoj.
Opis projekta
Stručni sud kojim je predsjedao arhitekt Jerko Rosin, predstavnik Vlade Republike Hrvatske, odlučio je izvođenje projekta povjeriti kompanijama IGH & Neidhart architects Ltd. te Kincl Ltd. U prvoj fazi građevinskih radova planirana je izgradnja novog putničkog terminala koji će omogućiti prihvat i otpremanje 5 milijuna putnika godišnje, a u drugoj fazi taj će broj porasti na 8 milijuna putnika godišnje, s minimalnom razinom usluga C i u skladu sa svim postojećim sigurnosnim protokolima.
Zahtjevi projekta
Projekt je zahtijevao lijepljenje i povezivanje keramičkih ploča velikog formata (1200 × 600 mm), fugiranje, brtvljenje podnih fuga u halama, putničkom terminalu, uredima, toaletima, skladištima i prostorima za presvlačenje. Postavljen je i zahtjev za hidroizolacijom tzv. mokrih soba, poput javnih toaleta. Nadalje, Sika je pozvana da napravi maketu (50 m²) na temelju koje je donesena odluka o metodi gradnje te je kasnije i izgrađena zgrada.
SIKA rješenje
U hidroizolaciji mokrih soba čiji je najveći dio napravljen suhom gradnjom (suhozid) korišten je Sikalastic® 200 W. Na prostoru od 30.000 m² dizajn interijera tražio je velike keramičke ploče (1200 × 600 mm) i Sika® Primer-11 W, kao i prostor od 13.000 m² na kojem su postavljene manje pločice (300 × 300 mm, 300 × 600 mm).
Lijepljenje je izvedeno ljepilom SikaCeram®-225, ispunjavanje fuga pomoću SikaCeram® CleanGrout, a za brtvljenje su korišteni Sikasil Color i Sikaflex®-PRO 3. U javnim toaletima keramičke pločice postavljene su također pomoću SikaCeram®-225 i fugirane sa SikaCeram® CleanGrout.
Zbog velikog formata keramičkih ploča, bilo je nužno dvostruko nanošenje ljepila, a klasa elastičnosti S1 bila je obavezna jer radi se o visoko frekventnom prostoru opterećenim konstantnim pješačkim prometom. Sika je ponudila najkvalitetnija rješenja za cijeli sustav: lijepila, hidroizolaciju, brtvljenje i fugiranje.
- Investitor: Konzorcij ZAIC (Zagreb Airport International Company)
- Glavni izvođač: Bouygues Batiment International – Hrvatska
- Sika koordinatori projekta: S. Miletić, J. Tomljenović, D. Šomoši