OVAJ JEDINSTVENI INFRASTRUKTURNI PROJEKT JEDNA JE OD NAJVEĆIH SVJETSKIH GRAĐEVINA IKADA IZGRAĐENIH

24. listopada 2018. godine otvoren je najduži prekomorski most na svijetu dug 55 kilometara. Ova futuristička građevina, izgrađena u obliku slova Y, spaja tri grada – Hong Kong, Makao i Zhuhai. Glavni dio proteže se na 29,6 kilometara. Most uključuje četiri umjetno izgrađena otočića te 6,7 kilometara podvodnih tunela. Izgrađen je kako bi se zadovoljila potreba za kopnenim prijevozom između Hong Konga, kontinentalne Kine i Makaa uz integraciju 11 gradova na jugu Kine.

SLIKA 1: Trasa mosta Hong Kong – Zhuhai – Makao.

FUTURISTIČKI PROJEKT

Ovaj most, izrazito složena građevinska konstrukcija, ogromna je dvosmjerna autocesta sa šest prometnih traka koje se protežu nad velikom deltom Biserne rijeke u Južnom kineskom moru. Prilikom projektiranja bilo je potrebno uzeti u obzir jake vjetrove te plimu i oseku. Konstrukcija je izgrađena da izdrži potres magnitude 8 stupnjeva po Richteru, tajfune, tornada, tropske ciklone i udar teretnog broda težine oko 300 000 tona. Projektiran je da traje 120 godina, što je popriličan životni vijek ako uzmemo u obzir činjenicu da je za većinu velikih mostova predviđeno trajanje od sto godina. Most se sastoji od dionice duge 29,6 km s tri pilona visine između 280 i 460 m. Za izgradnju ovog mosta utrošeno je 420 000 milijuna m3 betona te 400 000 tona čelika, od čega bi se dalo izgraditi 60 Eiffelovih tornjeva. Na njemu je radilo 14 000 radnika, a za prijevoz materijala korištena je flota od 100 brodova. Na otprilike tri četvrtine mosta bilo je potrebno izgraditi podvodni tunel (dužine 6,7 km) jer je delta Biserne rijeke jedna od najvećih pomorskih prometnica na svijetu preko koje svakodnevno prijeđe 4000 brodova – od putničkih trajekata do ogromnih nosača kontejnera, tako da je bilo nužno omogućiti njihov prolaz. Tunel se nalazi na oko 45 m dubine, a povezan je s dvama umjetnim otocima (duljine 625 m i površine 100 000 m2) koji čine spoj između dijelova koji se nalaze ispod i iznad morske površine te vode prema Hong Kongu s jedne strane i prema Makau, odnosno Zhuhaiju s druge strane. 

SLIKA 2: Hidroizolacija na Scenic Hillu izvedena je primjenom materijala PURTOP 400 M HK i POLIFOND KIT DRAIN.

KLJUČNA INFRASTRUKTURA

Zahvaljujući novom mostu sada je moguće doći do Hong Konga iz Zhuhaija i Makaa i obrnuto za manje od sat vremena, dok su ranije bila potrebna 4 sata da bi se zaobišla cijela delta Biserne rijeke. Prema procjenama stručnjaka predviđen je dnevni tranzit oko 29 000 vozila. Ova konstrukcija pomogla je stvaranju integriranog gospodarskog područja koje obuhvaća, uz dvije bivše engleske i portugalske kolonije, devet gradova u provinciji Guangdong, uključujući Guangzhou i Shenzhen. U regiji u kojoj živi 68 milijuna stanovnika nalaze se i sjedišta brojnih djelatnosti, između ostaloga, financijski centar Hong Konga, tehnološki Shenzhen te industrijski centar Dong-guan koji proizvode otprilike jednu osminu kineskog BDP-a. Hong Kong je, osim toga, jedna od glavnih kontejnerskih luka na svijetu i čvorište globalnog robnog avioprometa. Na ovom se području nalaze razni logistički centri kojima je bio potreban prostor koji im Hong Kong nije mogao pružiti. Prije izgradnje ovog mosta do luke ili zračne luke dolazilo se preko prometom zagušenog mosta Humen.

SLIKA 3: Na nutarnjim površinama tunela korištena je hidroizolacija MAPEPLAN TU S

MAPEI NA PROJEKTU IZGRADNJE

Odjel tehnike Mapei pružio je svoju podršku izvođaču radova na trima različitim dijelovima projekta: 2011. godine kada je radovima bila obuhvaćena dionica između Scenic Hilla i zgrade Hong Kong Boundary Crossing (postaje graničnog prijelaza), zatim 2012. godine kada se radio podmorski tunel na području Tuen Mun – Chek Lap Kok Link te 2013. godine pri izgradnji postaje za cestarinu. Radovi između Scenic Hilla i Hong Kong Boundary Crossinga. Mapeijev tim surađivao je s izvođačem radova na dionici pripajanja ceste Hong Kong Link Road između glavnog mosta Hong Kong – Zhuahai – Macao te zgrade Hong Kong Boundary Crossing dugoj oko 9 km. Ovim projektom provedena je melioracija područja te su izgrađeni podzemni prolazi, tuneli i prilazne ceste. Za hidroizolaciju vanjskih površina veličine 83 000 m2, nakon nanošenja temeljnog premaza MAPEFLOOR I 900, Odjel tehnike Mapei preporučio je dvokomponentnu hidroizolaciju PURTOP 400 M HK na bazi hibridne poliuree bez otapala koja se nanosila in-situ visokotlačnom pumpom. PURTOP 400 M HK ima visoku otpornost na kidanje i kemikalije te izvrsnu fleksibilnost. Radovi su dovršeni ugradnjom polipropilenskog geotekstila POLYFOND KIT DRAIN, zaštitnog drenažnog sustava izrađenog od ekstrudiranog polietilena (HDPE) velike gustoće te od netkane polipropilenske tkanine.

SLIKA 4: Za radove na podmorskom dijelu tunela korišten je najveći tunelski bušaći stroj na svijetu.

Ovaj sustav predstavlja učinkovitu hidroizolacijsku zaštitu za podzemne i nadzemne građevine. Hidroizolacija priključnog tunela površine 80 000 m2 izvedena je jednoslojnom sintetičkom PVC-P membranom MAPEPLAN TU S s narančastim signalnim slojem, prikladnom za hidroizolaciju prirodnih i umjetnih tunela kao i za podzemne radove. Radovi na Tuen Mun – Chek Lap Kok Link – dionici Northern Subsea Tunn el . Izrađen na više od 40 m morske dubine i dužine više od 6 km, ovaj tunel proteže se između sjeverozapadnog područja i otoka Lantau. Kako bi se iskopao, korišten je najveći mehanički tunelski bušaći stroj na svijetu (TBM) promjera 17,6 m. Za izgradnju tunela Mapei je isporučio prirodni natrijev bentonit MAPEBENT API, mort za sidrenje MAPEFILL HS i mort ojačan vlaknima za sanaciju betona MAPEGROUT HI-FLOW SP. Izgradnja prostora za naplatu cestarine preko Tuen Mun – Chek Lap Kok Linka. Za naplatu cestarine izgrađen je prostor s nizom povezanih građevina na ukupnoj površini većoj od 5 hektara. Za hidroizolaciju površina od 18 000 m2 korišteni su MAPEPLAN TU S, MAPEPLAN GEO 1000, MAPEPLAN DISK, MAPEPLAN ANCHORING i MAPEFIX VE SF. 

RADOVI U BROJKAMA

  • Trajanje radova: 2009. – 2018. godine
  • Ukupna dužina mosta: 55 km
  • Dužina podvodnog tunela: 6,7 km na 45 m morske dubine
  • Vrijednost investicije: 20 milijardi eura
  • 400 000 tona čelika
  • 420 000 milijuna m3 betona
  • 14 000 zaposlenih radnika
  • 625 m dužine i 100 000 m2 površine dvaju umjetnih otoka

TEHNIČKI PODACI

  • Most između Hong Konga i Macao Zhuhaija, Hong Kong, Kina
  • Godina izgradnje: 2009. – 2018. godine
  • Vrijeme izvođenja radova: 2017. – 2018. godine
  • Investitor: Highway Department, HKSAR
  • Izvođač radova: Dragages – Bouygues Joint Venture
  • Nadzor: Ove Arup & Partners Hong Kong Ltd.
  • Mapei koordinator:Stuart Watt (Mapei China Ltd., Hong Kong)

PROIZVODI MAPEI

  • Hidroizolacija podzemnih struktura: Mapebent API, Mapefill HS, Mapefix VE SF, Mapegrout Hi-Flow SP, Mapeplan Anchoring, Mapeplan Geo 1000, Mapeplan Geo 500, Mapefloor I 900, Purtop 400M HK

PROIZVODI POLYGLASS

  • Hidroizolacija podzemnih struktura: Polyfond Kit Drain, Mapeplan TU S, Mapeplan Disk, Mapeplan Collar

Za više informacija posjetite www.mapei.hr, www.mapei.com i www.polyglass.com.

Pratite nas na društvenim mrežama Facebooku i Instagramu.
Pratite Mapei Croatia TV na YouTubeu.

 

MAPEI CROATIA d.o.o.
MAPEI CROATIA d.o.o.
Internet adresa

Društvene mreže

Prodaja i tehnička podrška na području Zagreba i Zagrebačke županije.
{{ errors.name[0] }}
{{ errors.email[0] }}
{{ errors.location[0] }}
{{ errors.phone[0] }}
{{ errors.message[0] }}
Zapamti me

Vaš upit je uspješno poslan! Kopija upita je poslana na Vašu e-mail adresu. Očekujte odgovor u roku od 24 - 48h. Ukoliko odgovor niste dobili, kontaktirajte nas na e-mail adresu koju smo naveli u kopiji upita.
Izdvajamo

Izdvojeni proizvodi