U današnje vrijeme sve češće radimo od kuće, bilo da se radi o povremenom obavljanju poslovnih zadataka ili stalnom radu u udobnosti vlastitog doma – kvalitetno dizajniranog kućnog ureda koji omogućava lakše i ugodnije obavljanje poslova što vodi do povećanja produktivnosti.
U ovom članku donosim nekoliko dizajnerskih savjeta kako kreirati funkcionalan i atraktivan radni kutak u kući ili stanu. Za početak, evo kratki osvrt na promjene u mjestu i načinu rada koje su globalno prisutne već godinama, a naročito u novije vrijeme – kao prilagodba nastaloj situaciji u svijetu.
Rad od kuće, rad na daljinu i stil života digitalnih nomada
Kao prilagodba nastaloj globalnoj situaciji te u skladu sa suvremenim razvojem tehnologija, a naročito digitalnih alata koji olakšavaju rad na daljinu, dolazi do brojnih promjena u načinima poslovanja, kao i u stilovima života.
Među navedenim promjenama svakako treba istaknuti veću mobilnost u radu, a samim tim i sve češću pojavu rada na daljinu – od kuće ili s drugih lokacija, poput tzv. digitalnih nomada koji svoje mjesto rada mogu seliti prema želji ili potrebi, zahvaljujući prethodno spomenutim digitalnim alatima te lako prenosivoj radnoj opremi i komadima namještaja.
Kako dizajnirati radni kutak u kući ili stanu koji olakšava rad i povećava produktivnost – online edukacija/radionica u suradnji s tvrtkom JYSK Hrvatska
Sve češći rad od kuće stvara i sve veću potrebu za dizajniranjem funkcionalnog i atraktivnog kućnog ureda, tj. radnog kutka u kući ili stanu koji će nam olakšati rad i povećati produktivnost. Budući da već godinama vodim edukacije dizajniranja i dekoriranja stambenih i poslovnih prostora, nedavno sam, u suradnji s tvrtkom JYSK Hrvatska, održala radionicu „Uređenje malih i velikih prostora / kreiranje radnog kutka u domu".
Održavanje prethodno spomenute edukacije smo prilagodili nastaloj globalnoj situaciji te smo radionicu održali online. Zahvaljujući fleksibilnosti i kooperativnosti suradnica iz JYSK-a te digitalnim alatima koji olakšavaju rad na daljinu, online radionicu o dizajniranju kućnog ureda sam održala iz svog ljetnog kućnog ureda na Hvaru.
Suradnice te polaznice radionice, kojima se ovom prilikom još jednom zahvaljujem, nalazile su se u Zagrebu i diljem Hrvatske. Dakle, kako sam i navela na početku članka – rad od kuće, rad na daljinu i stil života digitalnih nomada su sadašnjost poslovanja i uvelike utječu, između ostalog, i na dizajn našeg kućnog, poslovnog prostora.
U kojem dijelu stana ili kuće smjestiti kućni ured? Evo nekoliko praktičnih savjeta.
Radni kutak može zauzimati više ili manje stambenog prostora, ovisno o predviđenim aktivnostima poslovanja, kao i kvadraturi interijera. Prilikom odabira pozicije radnog dijela prostora, trebalo bi uzeti u obzir i iduće elemente dizajna:
Ulaz u kućni ured trebalo bi smjestiti blizu glavnog ulaza u stan ili kuću, kako bi prolaz do poslovnog dijela interijera bio neovisan od stambenog dijela.
Također, poželjno je da radni kutak bude smješten u blizini prozora ili balkonskih vrata, budući da je prirodna svjetlost važan sastojak u poboljšanju raspoloženja i povećanju produktivnosti.
Stambeni i poslovni dio prostora trebali bi biti strukturalno odijeljeni pregradnim zidom, neprozirnim ili polu-prozirnim kliznim stijenama, otvorenim policama, zavjesama, paravanima.
U slučaju da kućni ured nema vlastiti izvor prirodne svjetlosti, preporučuje se odabir polu-prozirne staklene pregrade ili otvorenih polica.
Ovakva pregrada omogućuje privatnost pri radu, dok ujedno, barem djelomično, propušta zrake svjetlosti u unutarnji prostor. Primjerice, želite li radni kutak pregraditi od prostora za relaksaciju u dnevnom boravku ili spavaćoj sobi, u tome vam mogu pomoći i visoki elementi namještaja, sastavljeni od otvorenih polica ili u kombinaciji otvorene police / zatvoreni ormarići.
Rasvjeta i namještaj za ugodniji i produktivniji radni prostor
Rasvjeta je vrlo bitna i optimalno je ako dolazi iz tri izvora: ambijentalna rasvjeta na stropu, radna lampa na stolu i prirodno osvjetljenje.
Uredski namještaj, naročito radni stol i stolac, treba biti prilagođen dimenzijama tijela i fleksibilan, tako da svaka osoba može prilagoditi svoje radno okruženje različitim kretnjama tijela i zadacima koje dnevno obavlja. Preporučljivo je da oči budu udaljene minimalno 60 – 100 cm od ekrana računala, a vrh ekrana bi trebao biti pozicioniran malo niže od razine očiju ili u razini očiju.
Iznad i pokraj stola se nalaze police, ormarići, ormari, košare i kutije za knjige i poslovne dokumente, a na gornjim policama može biti smještena i radna rasvjeta.
Boje i mirisi za poboljšanje koncentracije, kreativnosti i komunikacije te opuštanje i smanjenje stresa
U uređenju kutka za rad i učenje, preporučuju se ljubičasta ili žuta boja za pamćenje i kreativnost, plava ili zelena boja za komunikaciju i smanjenje stresa, crvena boja za energiju i kreativnost.
Što se tiče mirisa, eterična ulja limuna i naranče se upotrebljavaju u svrhu poboljšanja raspoloženja i koncentracije te lakšeg izdržavanja napora. Sličan učinak imaju i eterična ulja metvice, eukaliptusa i bosiljka, dok izrazito antistresno djeluju matičnjak, bergamot, lavanda.
Ukratko, ergonomski namještaj, kombinacija prirodne i umjetne rasvjete, adekvatan odabir boja i mirisa – sve spomenuto će učiniti boravak i rad u kućnom uredu ugodnijim i produktivnijim.
U idućem članku ću navesti nekoliko dizajnerskih savjeta o uređenju malih i velikih radnih prostora.
Fotografije: JYSK Hrvatska
Autor: Danica Maričić, BA Econ, a.d’i.
Archi-living.com / arhitektura i dizajn diljem svijeta
Dobrodošli na globalni arhitektonski i dizajnerski portal www.archi-living.com Očekuju vas dizajnerski trendovi, novosti „sa stilom", savjeti arhitekata i dizajnera interijera, projekti i proizvodi – iz cijelog svijeta.