Bojan Petković: "PlanRadar građevinarima u prosjeku štedi sedam sati tjedno"


Softver za graditeljstvo PlanRadar koriste tisuće velikih svjetskih tvrtki, a aplikacija svoj put pronalazi i u Hrvatskoj.

Pogledajte što je Country Manager za jugoistočnu Europu u tvrtki PlanRadar Bojan Petković ispričao o samom softveru, iskustvima korisnika, važnosti digitalizacije u građevinskom sektoru te o uredu u Zagrebu.

1. Što je softver PlanRadar?
PlanRadar je "Software as a service" rješenje u oblaku namijenjeno rukovođenju projektima u sektorima graditeljstva i nekretnina, koje omogućuje jednostavni sustav pohranjivanja informacija u tzv. ticketima. Na taj način osigurana je i izravna komunikacija sa svim projektnim suradnicima čime se smanjuju prekoračenja budžeta, pogreške i kašnjenje s izvršenjem zadataka. Intuitivna i jednostavna za korištenje, aplikacija osigurava uštedu troškova i do 70 posto, što je posebice važno s obzirom na to da podaci istraživanja tvrtke FMI govore kako na globalnoj razini 90% infrastrukturnih projekata završava s kašnjenjem ili je njihov budžet preuveličan. Aplikacija PlanRadar dostupna je za sve mobilne uređaje s Android, iOS i Windows operativnim sustavom, svejedno radi li se o tabletu ili pametnom telefonu.

2. Kome je softver namijenjen i koje su njegove prednosti, zašto bi ga netko koristio i možete li nabrojati neke od ključnih klijenata?
Zahvaljujući aplikaciji PlanRadar, korisnici vrlo jednostavno mogu bilježiti nedostatke i defekte, nadopuniti informacije u ticketu videom ili fotografijama ili poslati glasovne bilješke s dodatnim objašnjenjima projektnim suradnicima. Digitalna podrška na građevinskim lokacijama predstavlja dobar način za minimiziranje stresa i upravljanje cijelim tokom rada te čitavim životnim ciklusom zgrada, bez brige da ćete zaboraviti određenu bilješku koja se odnosi na defekt koji zahtijeva visoku razinu pozornosti.

Ovaj software za građevinarstvo u prosjeku štedi sedam sati radnog vremena svojim korisnicima, jer je digitalni način dokumentacije i komunikacije brži, uredniji i precizniji u usporedbi s analognim – papirom i olovkom.

Prednosti softvera prepoznale su internacionalne kompanije kao što su Strabag, Porr ili Hochtief, dok se u Hrvatskoj između ostaloga njome koriste Kamgrad, Abilia, Gark Konzalting, PDM Savjetovanje, ATP i Investinženjering.

3. U kojim zemljama se koristi PlanRadar, gdje imaju najviše korisnika?
Sjedište tvrtke je u Beču. PlanRadar trenutno surađuje s više od 8000 klijenata iz preko 40 svjetskih zemalja. Tvrtka trenutno ima 14b0 zaposlenika širom svijeta, što je dvostruko više nego godinu dana ranije. Prošle godine prošireno je poslovanje na nova tržišta otvaranjem dva ureda, u Londonu za Ujedinjeno Kraljevstvo i drugi u Zagrebu za regiju Jugoistočne Europe, a ove godine otvorene su podružnice u Parizu, Varšavi, Moskvi i Stockholmu, a za sljedeću godinu najavljena su nova otvaranja.

Mnogi su prepoznali sjajne rezultate ostvarene u 2018. i 2019. što je u konačnici dovelo do velikog priznanja za tvrtku kojoj je dodijeljena nagrada EY Poduzetnik godine u Austriji u kategoriji Startup, dok je potkraj 2019. na svečanoj dodjeli nagrada VIDI e-novation Awards za hi-tech inovacije osvojila statuu Brončano Teslino jaje.

4. Malo o samoj aplikaciji u smislu na kojim uređajima i platformama se može koristiti, koliko ga osoba može preko jednog korisničkog računa koristiti, koliko korisnika može komunicirati na projektu…
Kao što sam već rekao, PlanRadar se može koristiti na svim trenutno dostupnim operacijskim sustavima iOS, Android i Windows svejedno radi li se o tabletu, pametnom telefonu ili bilo kojem drugom mobilnom uređaju.

Licencije se plaćaju po korisniku, a svaki klijent može imati neograničen broj licencija, ovisno o svojim potrebama.

Licencija daje korisniku – mi ga zovemo interni korisnik – određena prava unutar aplikacije. Da upisuje zadatke i da poziva ostale korisnike da koriste aplikaciju. Velika pogodnost je da ti ostali korisnici softver koriste besplatno, odnosno nadovezuju se na internog korisnika koji ima ovlast da kreira zadatke. To je velika razlika u odnosu na većinu drugih aplikacija i predstavlja manji udar na početnu investiciju u neku digitalnu tehnologiju u građevinarstvu.

Na primjer, voditelj gradilišta upravlja s 20 podizvođača i 20 voditelja radova. Dovoljno je da on ima licenciju, a svi ostali koriste PlanRadar besplatno nadovezujući se na njegovu licenciju.

5. Zamolio bih da s nama podijelite iskustva korisnika (studije slučaja)
Kao što sam već rekao prednosti softvera prepoznale su internacionalne kompanije kao što su Strabag, Porr ili Hochtief, dok se u Hrvatskoj između ostaloga njome koriste Investinženjering, Gark Konzalting, Kamgrad, Abilia, PDM Savjetovanje, ATP i brojni drugi. S velikim zadovoljstvom istaknuo bih našu suradnju s kompanijama Investinženjering i Gark Konzalting, a koliko su zadovoljni suradnjom s PlanRadar govore njihova iskustva u nastavku maila.

INVESTINŽENJERING:
„Budući da ovaj softver omogućava brz i ozbiljan pristup projektu, prepoznali smo korist koju PlanRadar nudi te se aplikacijom vrlo aktivno služimo. Posebno su nam zanimljivi izvještaji koje stvaramo kontinuirano, iz dana u dan. Smatrali smo da će nam PlanRadar olakšati obilaske gradilišta, evidentiranje nedostataka i u konačnici izvještavanje te obavještavanje izvođača koji su u ugovornoj obvezi otklanjanja tih nedostataka.

S druge strane, ostali sudionici projekta, poput naručitelja i projektanta, mogu uvijek biti upoznati sa statusom radova. PlanRadar je ispravno tehničko rješenje za uslugu nadzora, a može ga se koristiti od početne faze gradnje te do samih završnih radova na gradilištu. Preporučili bismo PlanRadar drugim tvrtkama jer vidimo prostor za komunikaciju među svim sudionicima gradnje – a to su i izvođačke tvrtke i tvrtke koje obavljaju konzultantski dio posla u građevinarstvu."

GARK KONZALTING:
„U našem uredu PlanRadar ima dvostruku funkciju – koristimo ga za praćenje nedostataka i za praćenje napretka radova na gradilištu, a kao najugodniju promjenu izdvojili bismo mogućnost brzog stvaranja izvještaja i zapisnika o stanju gradilišta.

Uz ovaj softver u mogućnosti smo cijelo gradilište obići u roku od sat vremena, zabilježiti koji su radovi u kojoj fazi te u roku od nekoliko minuta imati izvještaj koji je spreman za slanje investitoru i suradnicima. Prije toga morali smo sve ručno zapisivati, papirom i olovkom, te koristiti zasebne uređaje poput fotoaparata i diktafona."

6. Koliko hrvatska građevinska industrija zastaje po pitanju digitalizacije i uvođenja novih tehnologija?
Iz razgovora s mnoštvom klijenata, potencijalnih i postojećih, koji obnašaju poslove u svim segmentima građevinske industrije, neovisno o tome jesu li investitori, izvođači radova, podizvođači, nadzori ili projektanti, mislim da će se svi od njih složiti da su digitalni alati nešto što je dobro i što preferiraju. Većina korisnika također smatra da su komunikacijski alati poput e-maila ili telefonskih poziva možda najbrži način za razmjenu informacija, ali nisu adekvatni u smislu transparentnosti, digitalnih zapisa i jednostavnosti pretraživanja tih informacija jednom kada su one stvarno potrebne.

Međutim, isto tako kada većinu korisnika pitamo jesu li zadovoljni s trenutnim načinom rada, odnosno dosadašnjim načinom komunikacije i načinom uvođenja digitalnih alata, oni će reći da jesu. Kada ih pitate je li neophodno da uvode nova digitalna rješenja unutar svog posla reći će da nije. To u principu govori da smo generalno svjesni da je digitalizacija nešto što nam treba i da se moramo mijenjati, ali nismo spremni mijenjati se sad. Koliki je postotak ljudi koji su se digitalno transformirali u segmentu svog poslovanja još ne znamo, no trenutno radimo istraživanje tržišta te ćemo rado podijeliti te podatke kada nam budu dostupni.

Činjenica je da postoji široka svijest među ljudima u industriji da se moraju mijenjati, no istovremeno postoji jedna velika barijera prema odabiru trenutka kada će se to desiti, odnosno mi bismo se svi najradije mijenjali sutra, a ne danas. To je jedina razlika između našeg tržišta i tržišta unutar DACH regije. Što se tiče stručnosti, fokusiranosti i kvalitete radova, ne vidim nikakvu razliku između naših kompanija i onih na njemačkog govornom području.

7. Koliko digitalna rješenja mogu pomoći u što bržoj obnovi Zagreba nakon potresa?
Prije pokretanja samih projekata obnove bit će krucijalno napraviti kvalitetnu analizu postojećeg stanja pojedinih objekata. Nakon te analize postojećeg stanja izradit će se projekt, koji bi trebao biti kontroliran i revidiran od određenih segmenata, revidenata i jednog dana kad se krene s obnovom nadzor će morati kontrolirati svaki segment prije same isplate izvedenih radova.

Ako uzmemo u obzir ogromnu količinu objekata koji se prvo moraju analizirati, za koje se mora napraviti projekti, revidirati ih, izvesti radove, kontrolirati prije konačnog plaćanja, dolazimo do toga da količina informacija koja će svakodnevno morati biti dijeljena među sudionicima tako ogromne količine objekata morat će biti strukturirana na centralnom mjestu.

To znači da za svaki objekt želimo utvrditi sve elemente i želimo visoku transparentnost same obnove, tako da se sve informacije koje će biti sakupljene u fazama prije i tijekom izvođenja radova imamo centralizirano i cijelo vrijeme dostupno svim sudionicima. PlanRadar je alat koji to apsolutno omogućava. On omogućava nadležnim institucijama i građevinskim inženjerima da brzo kreiraju izvještaje o stanju objekata, napomene tijekom praćenja same investicije, sve probleme koji će se neminovno dogoditi tijekom rekonstrukcije golemog broja objekata da vrlo brzo budu riješeni i komunicirani.

S druge strane PlanRadar omogućava nadležnim tijelima da zadrže visoku transparentnost samog sustava, da široj javnosti tj. građanima može pokazati određene elemente iz same baze podataka te da se ne dogode nikakvi repovi tijekom same obnove. Cijeli grad se ima na dlanu, a ne samo pojedinačne zgrade.

8. Uz potres, Hrvatsku je kao i cijeli svijet zadesila COVID19 pandemija. Kako softver PlanRadar može pomoću u upravljanju gradilišta ili pregledu i održavanju objekata?
Kod nas je još prisutna određena doza inertnosti i otpornosti prema promjenama, no siguran sam da će se to s vremenom promijeniti. Sama je korona, koliko god je ona u svom segmentu bila otežavajući faktor za industriju, rekao bih kao svojevrsni katalizator potakla ljude na to da shvate da se, bez digitalnih alata, u bilo kojoj god fazi procesa, jednostavno više ne može aktivno raditi.

PlanRadar je jednostavni komunikacijski alat. Najjednostavnije rečeno, ne morate biti na istom mjesto s kolegom da biste mogli razmijeniti velike količine informacija. Te informacije moraju biti inženjerski točne, imati smisla i biti vezane za nacrte tj. plan. To su osnovni postulati kako PlanRadar pomaže kolegama. Tijekom ožujka i travnja ove godine, kada su bile zabrane putovanja između različitih općina ili neposredne posljedice potresa u Zagrebu, imali smo par klijenata kojima je način rada uz PlanRadar bio idealan, jer fizički jednostavno nisu mogli doći do nekog mjesta.

9. Nedavno ste predstavili veliku novost – BIM modul kao i digitalne predloške izvještaja, što on omogućuje?
BIM softver postao je nezaobilazni dio svakodnevnog poslovanja arhitekata, građevinara kao i inženjera širom svijeta. Ugradnja BIM preglednika u aplikaciju za komunikaciju i bilježenje nedostataka na gradilištu kao što je PlanRadar, još jedan je od načina kojim proizvođači digitalnih alata za građevinsku industriju i upravljanje nekretninama pronalaze rješenja za neke od najizraženijih problema s kojima se korisnici susreću, među kojima je i međusobna neusklađenost raspoloživih softverskih rješenja.

Preglednik BIM modela tvrtke PlanRadar već sada je dostupan svim građevinskim i timovima koji se ovim softverom koriste te im nudi BIM modele „za ponijeti". OpenBIM rješenje koje osigurava PlanRadar omogućava preuzimanje IFC datoteka (format koji koristi BIM tehnologija) direktno iz softvera Revit, ArchiCAD, AllPlan, Navisworks i drugih te direktan rad na ovim 3D modelima.

Nakon preuzimanja BIM modela korisnicima su na raspolaganju svi u njemu sadržani objekti sa svojim detaljnim karakteristikama – pozicijom, dimenzijama, materijalom od kojeg su izrađeni, itd. Svaki nedostatak, komentar ili radni zadatak za svaki od objekata se zatim uz pomoć ticketa aplikacije PlanRadar lako unosi na dostupne objekte, te delegira i komunicira s članovima tima kojima je data informacija potrebna.

Dodatno, PlanRadar BIM preglednik omogućava jednostavno prebacivanje između pregleda 3D modela i 2D nacrta, što dodatno olakšava evidenciju komentara i distribuciju informacija ovisno o tome kome je potrebno dostaviti koje informacije i u kojem formatu. Uz pomoć BCF formata, bilješke iz aplikacije PlanRadar moguće je ponovo prebaciti u CAD softver čime se praktično zatvara čitav krug razmjene podataka na jednom građevinskom projektu.

Potrudili smo se da najnovija unapređenja aplikacije PlanRadar budu podjednako laka za korištenje i intuitivna kao i sva ranija rješenja. BIM modele možete jednostavno učitati iz bilo kojeg softvera, što omogućava dodatno povezivanje i komunikaciju između različitih profila stručnjaka – arhitekata, , inženjera, izvođača., nadzora pa sve do upravitelja zgradama. Cilj nam je ovim proširenjem naše aplikacije omogućiti investitorima, upraviteljima gradilišta i menadžerima velikih objekata efikasnije poslovanje s većim uštedama.

Aplikacija PlanRadar dostupna je i na hrvatskom jeziku, a svim zainteresiranima osiguran je i jedan mjesec besplatnog probnog korištenja softvera u njegovom punom opsegu.

10. Osnovali ste ured u Zagrebu za Jugoistočno Europu. Kakva su Vam očekivanja i planovi?
Zagrebački ured pokriva tržišta Hrvatske, Slovenije i Srbije. Očekivanja su da u narednim godinama svake godine imamo po stotinjak do dvjesto novih klijenata širom regije, tako planiramo i nastaviti u budućnosti. Osim nastavka rasta i širenja, PlanRadar je učvrstio lidersku poziciju globalno u ovom sektoru te smo uvjereni da ćemo u tome uspjeti i u Hrvatskoj.

PLANRADAR d.o.o.
PLANRADAR d.o.o.
Internet adresa

Društvene mreže

{{ errors . name[0] }}
{{ errors . email[0] }}
{{ errors . location[0] }}
{{ errors . phone[0] }}
{{ errors . message[0] }}
Zapamti me

Vaš upit je uspješno poslan!

Kopija upita je poslana na Vašu e-mail adresu. Očekujte odgovor u roku od 24 - 48h. Ukoliko odgovor niste dobili, kontaktirajte nas na e-mail adresu koju smo naveli u kopiji upita.
Izdvajamo

Izdvojeni proizvodi