Talijanska Venecija je savršen iluzionist. Može učiniti da mramorne palače nestanu u tišini magle, labirint ulica mijenja se ovisno o plimi i oseci, a ljudi se pretvaraju u fantastična, maskirana bića. Baš kao i svjetski poznat Carnevale, Veneciju odlikuju tajanstvenost i strahopoštovanje. S više od 6,4 milijuna turista godišnje, povijesna jezgra ovog grada predstavlja vrhunsko turističko središte.
U središtu sve ove vreve nalazi se most Rialto, jedan od najpoznatijih mostova na svijetu i zasigurno najpoznatiji most u Veneciji. Svakodnevno ga posjećuju i fotografiraju tisuće turista, prelazeći preko njega ili ploveći ispod u gondoli. Jedan je od četiri mosta na kanalu Grande, a ostali su Ponte dell’ Accademia, Ponte della Constituzione te Ponte degli Scalzi. Prvi Rialto most izgrađen je davne 1181. godine prema dizajnu Nicola Barratierija, ali zauvijek je izgubljen u požaru. Radilo se zapravo o pontonskom mostu, a nedostatak njegove pouzdanosti primorao je vlasti da sagrade novi i čvršći most.
U projektu obnove i sanacije mosta Rialto, 99% materijala sačuvano je i ponovno iskorišteno.
Dijelovi drugog mosta uništeni su u požaru za vrijeme pobune 1310. godine. Ova pobuna dovela je do čitavog niza sličnih incidenata koji su rezultirali konačnim i potpunim urušavanjem mosta 1524. Odluka o izgradnji sadašnjeg mosta donesena je 1551., građevinski radovi započeli su 1588., a završeni su 1591. godine.
Prema dizajnu Antonia da Pontea, novi most trebao je biti izgrađen od kamena, puno pouzdanijeg materijala i daleko prikladnijeg za važnu strukturu poput Rialta. Oslonjen na dvije rampe, Rialto je dugačak 48 metara, s jednim lukom izrađenim od kamena i dugačkim 22 metra. S obje strane središnjeg stubišta, pokrivne rampe nose redove malenih trgovina. Za vrijeme izgradnje mosta, mnogi su vjerovali kako je projekt previše smion s inženjerske točke gledišta, no Rialto ih i dalje opovrgava i stoji, a s vremenom je postao i jedna od arhitektonskih ikona grada.
Nakon više stoljeća opterećenja od strane vrlo gustog pješačkog prometa i izloženosti slanoj vodi, obnova je postala neophodna i neodgodiva. Projekt obnove temeljio se na svijesti o snažnom povijesnom, arhitektonskom i građevinskom naslijeđu mosta kao jednog od glavnih orijentira i simbola grada Venecije. U obzir su uzeta tri glavna čimbenika: opći arhitektonski dizajn, očuvanje materijala te strukturno ojačanje. Ovim projektom, svi elementi konstrukcije mosta tretirani su prvi puta u više od 400 godina, a u njemu je sudjelovalo čak 25 konzervatora.
Venecijanski bijenale najveća svjetska izložba suvremene umjetnosti, a održava se svake druge godine. Slika prikazuje izložak iz 2016.
Kako bi zaštitili sjevernu i južnu ogradu od bočate vode lagune te izuzetno velike količine turista koji na dnevnoj bazi prelaze preko mosta, obloge su ojačane pomoću karbonskih vlakana i dvostrukih nosača od nehrđajućeg čelika, otpornih na koroziju. 364 stupa na čijim su kapitelima i bazama utvrđeni lomovi, također su obnovljeni, a dio temeljnih kamena morao je biti u potpunosti zamijenjen.
Sika se uključila u projekt u drugoj polovici 2015. Glavni ciljevi bili su restauracija, održavanje i cjelokupna obnova mosta Rialto, uz očuvanje arhitektonskih karakteristika izvornih materijala primjenom neinvazivnih, ali učinkovitih strukturnih rješenja, kao i zaustavljanje propadanja strukture i materijala. Obje strane mosta Rialto obrubljene su balustradom od istarskog kamena. Ograda se proteže preko vanjskog ruba luka i počiva na kamenim konzolama usidrenim ispod glavne ploče. Nakon uklanjanja ploče, na mnogim potpornim konzolama otkrivene su pukotine, a balustrada se lagano okretala prema van.
Sika je osigurala zaista brojna rješenja, a jedno od njih je i SikaWrap® FRP sustav statičkog ojačanja za učvršćivanje kamenih konzola i povećanje sigurnosti balustrade te blokiranje daljnjih rotacija. Ukupno rješenje za ojačanje u potpunosti je nedestruktivno i nevidljivo, skriveno ispod kamenih ploča. Za primjenu SikaWrap®FX-50 C užadi od karbonskih vlakana korištena je procedura posebno osmišljena od strane Sika-e, upravo za ovaj projekt. U početku, rupe u kamenu su bušene i temeljito čišćene komprimiranim zrakom i okruglom četkom, a rupice su djelomično napunjene Sika AnchorFix®-3 kemijskim sidrom, odozdo prema gore.
Cjelokupno rješenje za ojačanje je u potpunosti neinvazivno i nevidljivo, skriveno ispod glavne ploče.
SikaWrap® FX-50 C užad od karbonskih vlakana impregnirana je Sikadur® Injection epoksidnom smolom, umetnuti u rupice i prošireni na površinu kamena. SikaWrap® tkanina od karbonskih vlakana izrezana je na potrebnu veličinu te impregnirana Sikadur® epoksidnom smolom izravno na podlogu, nakon precizne pripreme i čišćenja kamene površine.
SikaWrap® FRP sustav statičkog ojačanja upotrijebljen je za učvršćivanje kamenih konzola i povećanje sigurnosti balustrade.
Lokalne novine La Nuova di Venezia već su pozdravile ovaj projekt kao odličan primjer ponovne upotrebe 99% postojećih materijala te održavanja rasporeda gradnje i radova, a gradsko vijeće odlučilo je da se službena inauguracija obnovljenog mosta Rialto održi istovremeno s otvorenjem Venecijanskog bijenalea. Slažemo se, kao da i ne postoji bolja prilika za užitak u umjetnosti i arhitekturi.
Obavezna destinacija za svakog posjetitelja: most Rialto dugačak je 48 metara, s jednostrukim kamenim lukom koji obuhvaća 22 metra.