O dizajnu hrvatskog namještaja mnogo se govori i raspravlja, premalo se čini, uglavnom ostaje po strani. A upravo je dizajn ono što potencijalni kupac prvo vidi, pa mu se nešto svidi ili ne. Upravo je dizajn ono što čini razliku od lohn proizvodnje i prepoznatljivosti nekog branda, tvrtke, zemlje. Ima li Hrvatska prepoznatljiv dizajn namještaja? Ima li Hrvatska uopće dizajn namještaja. Mišljenja su podijeljena, ali već smo dovoljno stari i puni iskustva da znamo da stvari nisu crne i bijele – nego šarene.

Da zaostajemo za mnogim razvijenim društvima, da nam dizajn namještaja vapi za pomoći, da nam tvornice, proizvođači i stolarske radionice trebaju «savjetnike» – istina je. Ali nije potpuna istina da uopće nemamo dizajniranog namještaja. Svijetle primjere nećemo ovdje nabrajati, ostavljamo čitateljima da ih pronađu, možda ih ima i više nego što bismo mi nabrojali.

Pozabavit ćemo se činjenicama koje u današnje vrijeme definiraju moderni dizajn namještaja. Pa možda ih pročitaju proizvođači, možda će zatrebati i dizajnerima…

S globalnog stajališta (Hrvatska tu nije mjerodavna davati ocjene i primjere, nažalost), može se reći da je moderni dizajn namještaja svoju «tehnološku» revoluciju započeo u 20. stoljeću. Od tada se razvilo nekoliko stilova modernog namještaja kao što su npr.: deco i industrijski. Ti stilovi namještaja koje čovjek današnjice prihvaća, tolerira i brani imaju neke bitne karakteristike koje ćemo redom nabrojati.

Funkcionalnost – osnovna je teza modernog namještaja da forma ili oblik slijede funkciju. Moderni je namještaj praktičan i funkcionalan. To je i razumljivo jer moderno društvo nema previše mjesta za suvišne, nepotrebne stvari, moderan čovjek nema vremena za gubljenje. Traži isključivo kratak odgovor na svoje konkretno pitanje. Traži samo malo polica i mjesto za plazmu u dnevnom boravku, traži mnogo prostora u garderobi, traži minimalizam u kupaonici. Funkcionalni minimalizam!

Jednostavnost je jedna od odlika modernog dizajna namještaja. Koriste se jednostavne, geometrijske forme i čiste linije. Tu nećemo naći uljepšavanja i ornamente. Jer opće je poznato da sve što je jednostavno – to je i dopadljivo. U svojoj biti čovjek je zapravo jednostavan i komplicirane stvari s mnogo ornamenata mogu izazvati nervozu!

Originalnost je važan faktor u dizajniranju namještaja današnjice. Ćudljivi oblici, izmišljene boje i teksture, jedinstveni materijali – sve su to dijelovi koje čine moderni namještaj – modernim. Toliko smo već puta čuli komentar da je sve izmišljeno. Pa ipak po sajmovima, Internetu, časopisima, grozničavo tražimo nešto novo, originalno, drugčije. Možda ipak nije sve izmišljeno!

Kvaliteta je jako općenita riječ i ne volim je upotrebljavati. No ona, u svojoj biti, ipak nešto određuje. Tako je spominjemo i u kontekstu modernog dizajna namještaja. Naime, ponekad su ornamenti i razni ukrasi skrivali lošu kvalitetu namještaja. Loša kvaliteta na modernom namještaju je – defekt! Jedan od zahtjeva modernog dizajna je upravo kvaliteta – dugotrajnost proizvoda Njegovu čvrstoću i na kraju krajeva kvalitetu – jamče materijali vrhunske kakvoće. Stoga ih je potrebno koristiti!

Dugotrajnost je nešto čime se moderni dizajn namještaja posebno ponosi. Namještaj je napravljen da traje. Dobro je izrađen i odolijeva vremenu. Neki dijelovi modernog namještaja su čak i avantgardni, pa nastavljaju zadržati svješ i nov izgled kroz vrijeme. Naravno da će dio publike koja voli promjene biti razočaran jer nema novog namještaja svako toliko godina. Ali sve se mijenja, prilagođava, čini ustupke – tako će morati i navike!

To je zapravo samo znak da, kad skupo platite moderni namještaj, mirni se duže vremana jer ga nećete morati mijenjati i ponovno prolaziti muke selekcije i odabira.

Arhitektonski osjećaj modernom namještaju daju neki materijali i tehnike koji se koriste kod izgradnje zgrada, a koriste ih dizajneri koji su ujedno i arhitekti. Taj arhitektonski osjećaj znači da moderni namještaj izgleda kao dio strukture sobe ili prostora u kojem se nalazi.
Tehnološki je moderni izričaj namještaja nužno povezan vrhunskom tehnološkom opremljenošću proizvođača.

Prirodnost i održivost je posljednji, ali najvažniji zahtjev modernog dizajna namještaja, i odajemo vam tajnu – taj se dizajn još zove Eko dizajn. Naime, u njemu se naglašena težnja za održivim proizvodnim procesom, za prirodnim materijalima, za očuvanjem okoliša, za zdravljem korisnika. Dobili smo dizajn za održivi razvoj, dobili smo ekološki namještaj koji je k tome moderno dizajniran, dobili smo rješenje zagonetke s vrha priče…. Jednostavno, zar ne?

Koliko će jednostavno biti dokazati svim sudionicima trokuta: dizajnerima, proizvođačima i kupcima u Hrvatskoj – jedini ispravni izbor je drveni ekološki namještaj, dugotrajan, lijep, izdržljiv, postoja, zdrav, ekološki…

Izvor: LAPIBUS

LAPIBUS
LAPIBUS
Izdvajamo

Izdvojeni proizvodi