Visokokvalitetni proizvodi i sustavi za projekt sa specifičnim zahtjevima
Autocesta Rijeka – Zagreb integrira hrvatski prostor i povezuje ga s europskim prometnim koridorima, što uvelike doprinosi direktnoj koristi i ostvarivanju novih mogućnosti hrvatskog gospodarstva. Kao što i samo ime govori, povezuje glavnu hrvatsku luku Rijeku, luku s gospodarskim značenjem ne samo za Republiku Hrvatsku nego i za susjedne zemlje kao i za regiju u cjelini, s glavnim gradom Zagrebom. Koncesijsko područje Autoceste Rijeka – Zagreb proteže se na autocestu Rijeka – Zagreb, autocestu Rupa – Križišće, riječku obilaznicu i Krčki most.
Kako bi osigurao sigurne uvjete prometovanja na spomenutim prometnicama, koncesionar Autocesta Rijeka – Zagreb d.d. dužan je vršiti svakodnevnu ophodnju ceste. Jedna od zadaća spomenute ophodnje je i provjera ispravnosti poklopaca revi- zionih okna na prometnicama. Ovakvi poklopci sastoje se od poklopaca i čeličnog okvira iz lijevanog željeza koji su ugrađeni u betonski okvir revizionog okna. Ako se prilikom svakodnevne ophodnje primijete nedostaci na nekom od revizionih okna, koncesionar o tome obavještava ugovorenog izvođača koji ima obvezu ukloniti uočene nedostatke i pustiti taj dio prometnice u promet u roku od 24 sata te napraviti tzv. interventnu sanaciju. Najčešće neispravnosti do kojih dolazi na spomenutim sklopovima su puknuće poklopca ili okvira iz lijevanog željeza ili, pak, puknuće samog betonskog okvira uslijed udarnog opterećenja. Proces sanacije sastoji se od uklanjanja oštećenih dijelova od lijevanog željeza (okvira i poklopca), uklanjanja oštećenog betonskog okvira, postavljanja okvira s poklopcem od lijevanog željeza na traženu visinu te izlijevanje novog betonskog okvira, odnosno učvršćivanja okvira poklopca.
Mapegrout SV – visoka mehanička čvrstoća, vodonepropusnost i otpornost na abraziju
Kako bi se sanacija poklopaca revizionih okna izvela u traženom vremenu, za učvršćivanje okvira revizionih okna neophodna je primjena brzovezujućih i brzostvrdnjavajućih materijala koji imaju brz prirast mehaničkih karakteristika (tlačnih čvrstoća). Stoga je Odjel tehnike Mapei Croatia izvođaču radova tvrtki Apex-Ing preporučio MAPEGROUT SV, brzovezujući mort s kompenziranim skupljanjem. MAPEGROUT SV ugrađuje se izlijevanjem u oplatu ili na drugi način omeđen prostor u debljinama do 5 cm u jednom sloju. Za ugradnju u debljinama većim od 5 cm u mješavinu se dodaje težinski 40 % agregata granu- lacije 6 – 10 mm. Osim visoke krajnje, tlačne i savojne čvrstoće njegova osnovna karakteristika je brz razvoj početne čvrstoće, što uz kvalitetno izvedenu sanaciju omogućava i ispunjenje jednog od najvažnijih zahtjeva, a to je brzo puštanje u promet dijela prometnice koji je saniran. Tako MAPEGROUT SV može biti izložen pješačkom prometu i vozilima već nakon približno 2 sata od ugradnje na temperaturi 20°C. Njegov specijalni sastav i dodaci koje sadrži daju mu visoku mehaničku čvrstoću i, nakon duljeg vremena, vodopropusnost te veliku otpornost na abraziju.
SLIKA 1: Pripremni radovi za sanaciju betonskog okvira poklopca revizionog okna
SLIKA 2: Brzovezujući cementni morti MAPEGROUT SV pripremljen za ugradnju.
SLIKA 3: Betonski okvir poklopca revizionog okna saniran brzovezujućim cementnim mortom MAPEGROUT SV.
Uspješno izvršena sanacija poklopaca revizionih okna na dionicama koncesijskog područja Autoceste Rijeka – Zagreb još je jedan projekt koji nam daje potvrdu o ispravnosti odluke da ulažemo u razvoj visokokvalitetnih proizvoda i sustava koji se mogu primjenjivati i u projektima sa specifičnim zahtjevima.
TABLICA 1: Razvoj tlačne i savojne čvrstoće ovisno o vremenu.
TEHNIČKI PODACI
- Autocesta Rijeka – Zagreb Vrijeme izvođenja radova: 2015. – 2016. godine
- Investitor: Autocesta Rijeka – Zagreb d.d., Zagreb
- Nadzor: Autocesta Rijeka – Zagreb d.d., Zagreb
- Glavni izvođač radova: Apex-Ing d.o.o., Zagreb
- Mapei koordinator: Goran Šinko, ing.
PROIZVODI MAPEI
- Sanacija revizionih okna: Mapegrout SV
Za više informacija posjetite www.mapei.hr i www.mapei.com