Jadranski most, otvoren 1981. godine, jedan je od najvažnijih infrastrukturnih objekata u Zagrebu izgrađen prema projektu inženjera Zvonimira Lončarića. Njegova izgradnja bila je važan korak u razvoju prometne mreže glavnog grada jer je omogućila učinkovitije povezivanje sjevernog i južnog dijela Zagreba, posebno u kontekstu urbanizacije i širenja Novog Zagreba.

Most je projektiran s ciljem rasterećenja postojećih prometnica, osobito Savskog mosta koji više nije mogao zadovoljiti sve veće prometne potrebe. Sa svojih šest prometnih traka – po tri u svakom smjeru – te tramvajskom prugom, pješačkim i biciklističkim stazama, Jadranski most svakodnevno osigurava protočnost i pristupačnost svim sudionicima u prometu.

Most je u osnovnom dijelu kontinuirana konstrukcija sa sedam raspona ukupne duljine 313,7 m. S jedne i s druge strane su prilazni vijadukti – sjeverni s jednim rasponom 18,55 m te južni s četiri raspona ukupne duljine 78,40 m. Danas je Jadranski most neizostavan dio gradske infrastrukture i simbol prometnog razvoja Zagreba druge polovice 20. stoljeća.

Obnova i sanacija mosta

Zbog velike gustoće prometa i dugogodišnjeg korištenja bilo je nužno obnoviti i sanirati most kako bi se osigurala njegova funkcionalnost i sigurnost. Radovi su započeli u ožujku 2024. godine na glavnom rasponu istočnog dijela mosta, a cjelovita sanacija svih dijelova gornjeg ustroja završena je u prosincu iste godine.

Sanacijski radovi podijeljeni su između više izvođača u sklopu zajednice ponuditelja, a značajne zahvate izvodile su tvrtke Spegra, kao vodeći partner, te Geotehnika, Mar i Sitolor.

Sanacijski radovi i primijenjena rješenja

Južni prilazni vijadukt i glavni raspon mosta sanirani su korištenjem reparaturnog morta MAPEGROUT T60, koji je poslužio za reprofilaciju klina kolničke ploče te oštećenih dijelova stupova, podgleda i upornjaka. Ovaj mort odlikuje se iznimnom otpornošću na vremenske uvjete i habanje, čime značajno produžuje vijek trajanja konstrukcije.

Za izradu novih ležajnih klupčica korišten je MAPEGROUT SV FIBER, brzovezujući visokoduktilni cementni mort ojačan krutim čeličnim vlaknima. Reprofilacija betonskih nosivih elemenata, na koje su postavljene prijelazne naprave, izvedena je MAPEGROUT-om SV, brzovezujućim i brzostvrdnjavajućim reparaturnim mortom. Ove intervencije pružile su dodatnu stabilnost, čvrstoću i trajnost nosivoj konstrukciji mosta.

Na dijelovima klina kolničke ploče tanjim od 15 mm primijenjen je epoksidni mort napravljen od dvokomponentne epoksidne smole MAPEFLOOR I 914 s dodatkom kvarcnog pijeska granulacije 1,2 mm. Prije polaganja bitumenske trake ista je epoksidna smola korištena u kombinaciji s posipom kvarcnog pijeska granulacije 0,9 – 1,2 mm kao temeljni premaz prije polaganja hidroizolacijskih traka, što je osiguralo dodatnu čvrstoću i prionjivost bitumenske trake na reprofilirani klin.

Antikorozivna zaštita armature postignuta je korištenjem morta MAPEFER 1K ZERO.

Nekonstruktivni dijelovi mosta u podgledu, koji zbog tankog sloja nisu bili pogodni za reprofilaciju drugim materijalima, odrađeni su MAPEGROUT-om 430 ZERO, normalnovezujućim mortom s kontroliranim skupljanjem razreda R3 prema HRN EN 1504-3.



Hidroizolacija i zaštita konstrukcije

Hidroizolacija upornjaka, podgleda pješačke i servisne staze, vijenca, čela i donje pojasnice prvog glavnog nosača kao i stupova s naglavnim gredama stupišta izvedena je polimer-cementnim hidroizolacijskim mortom MAPELASTIC GUARD. Ovaj sustav učinkovito sprječava prodor vode u betonske slojeve i smanjuje rizik od degradacije, čime se produžuje vijek trajanja konstrukcije.

Kao završna zaštita primijenjena je elastomerna boja ELASTOCOLOR PAINT otporna na kemikalije i pojavu pukotina koja dodatno štiti konstrukciju i pridonosi njezinu estetskom izgledu.

Za brtvljenje radnih dilatacija korišten je trajnoelastični kit MAPEFLEX PU 45 FT, dok su privremena sidrenja izvedena primjenom MAPEFIX-a PE SF, kemijskim sredstvom za sidrenje na bazi polistirena.

Cjeloviti sustav sanacije

Sanacija Jadranskog mosta uspješno je provedena zahvaljujući primjeni kompatibilnih materijala koji zajedno čine tehnički usklađen i dugoročno pouzdan sustav. Takav integrirani pristup osigurava visoku mehaničku otpornost konstrukcije i trajnost svih ugrađenih slojeva uz učinkovitu zaštitu od štetnih utjecaja iz okoliša.

Obnova je mostu vratila punu uporabnu vrijednost uz povećanu otpornost na svakodnevna prometna opterećenja i višu razinu sigurnosti za sve sudionike u prometu.

Jadranski most tako ostaje jedna od ključnih prometnih poveznica Zagreba – pouzdan, stabilan te spreman odgovoriti na zahtjeve suvremenog prometa i u godinama koje dolaze.

Tehnički podaci projekta

  • Područje zahvata: konstrukcija
  • Lokacija: Zagreb, Croatia
  • Podkategorija: BRIDGE
  • Opis izvođenih radova: Proizvodi za sanaciju konstrukcije
  • Datum početka i završetka: 2022/2024
  • Vrsta radova: Ojačanje konstrukcije
  • Investitor: Grad Zagreb
  • Glavni izvođač radova: Spegra d.o.o., Split, Geotehnika d.o.o., Zagreb
  • Izvođač radova: Spegra d.o.o., Split, Geotehnika d.o.o., Zagreb, Sitolor d.o.o., Slavonski Brod
  • Projektant: Davorin Kuzmanović, dipl. ing. građ., Krunoslav Mavar, dipl. ing. građ., Institut IGH - zajednica s poduzećem Urbane ideje d.o.o., projektant Marko Ožbolt, mag. ing. aedif.
  • Project Manager: Hrvoje Rendulić, dipl. ing. građ, Partner gradnja d.o.o., Čakovec
  • MAPEI koordinator: Luka Grgić, univ. bacc. ing. aedif.

Za više informacija posjetite www.mapei.hr i www.mapei.com

Pratite nas na društvenim mrežama Facebooku i Instagramu.

Pratite Mapei Croatia TV na YouTubeu.

MAPEI CROATIA d.o.o.
MAPEI CROATIA d.o.o.
Internet adresa

Društvene mreže

Prodaja i tehnička podrška na području cijele Hrvatske.
{{ errors.name[0] }}
{{ errors.email[0] }}
{{ errors.location[0] }}
{{ errors.phone[0] }}
{{ errors.message[0] }}
Zapamti me

Vaš upit je uspješno poslan! Kopija upita je poslana na Vašu e-mail adresu. Očekujte odgovor u roku od 24 - 48h. Ukoliko odgovor niste dobili, kontaktirajte nas na e-mail adresu koju smo naveli u kopiji upita.
Izdvajamo

Izdvojeni proizvodi