Prostor je iznimno bitan za svakog čovjeka i svatko od nas posjeduje svoj unutarnji i vanjski prostor. Dok do ovog prvog dolazimo postepeno i uređujemo ga putem osobne nadogradnje i iskustva, ovaj drugi je vidljiv odmah, golim okom, kako nama, tako i ljudima oko nas.

Uspješni ljudi vode brigu o sebi i bitno im je kako ih njihova okolina doživljava. To je, na neki način, njihova dužnost jer većina njih u društvenim sferama ima ulogu mentora ili idola. Uspjeh tvrtke ne ovisi samo o prezentaciji proizvoda ili usluga koje nudi na tržištu nego ovisi i o samoprezentaciji ustanove i njenih zaposlenika.

Poslovni prostor je, na neki način, ambalaža cjelokupnog poslovnog procesa jedne organizacije. Putem prvog dojma temeljenog na prostoru, većina klijenata će donijeti prvi sud o vama. Stoga, nije čudno da uspješne tvrtke troše puno novca i angažiraju vrhunske stručnjake kako bi njihov poslovni prostor učinili ugodnim i reprezentativnim. Jeste li se ikada upitali zašto trošite toliko energije na uređenje svog životnog prostora? Možda ste baš nedavno kupili komad namještaja ili detalj koji ste „masno" platili ili jednostavno stalno čistite i čistite? Odgovori su različiti, ali većina ljudi će vam reći sljedeća dva:

  1. Želim da mi moj stambeni prostor bude ugodan za život i zrači mojom individualnošću.
  2. Želim da se moji bližnji, prijatelji i ostali gosti uvijek ugodno osjećaju u mom stambenom prostoru.

Iz ovog se vidi da većina ljudi prvo želi zadovoljiti svoje potrebe u prostoru, a sljedeće što im je bitno je mišljenje i impresija njihove okoline.

Kako kreirati produktivan i estetski radni prostor?

Bilo bi dobro da se vodite istim osjećajem kao i kada kreirate svoj stambeni prostor jer na poslu provodite više od polovice svog dnevnog života. Vaš radni prostor puno govori o vama, a ponekad je on prvi doživljaj u započinjanju komunikacije sa klijentom ili kolegom, zato bi svakako trebao biti ugodan i impresivan.

Par savjeta za uređenje poslovnog prostora.

Ukoliko nemate znanja ili ambicija da sami uredite poslovni prostor, angažirajte stručnjaka koji će vaše želje uobličiti u stručne standarde uređenja prostora.

No, ako ste, ipak, sami odlučili kreirati svoj poslovni prostor evo par savjeta kako to učiniti:

  1. Napišite koji su vaša poslovna zaduženja vezana uz navedeni prostor.
  2. Nakon toga, uz zadatke, napišite koji su vam sve alati, sredstva, strojevi i tehnike potrebni za obavljanje tih zadataka.
  3. Pogledajte svoj prostor iz kuta sugovornika (s vrata ili s druge strane stola) i procijenite što toj osobi ometa komunikaciju sa vama.
  4. Urednost: Ima li na vašem radnom stolu mjesta za sve potrebne alate koje ste naveli kako bi obavljali svoj posao? Da li bi se u vašim ladicama, policama i ormarima mogao, ovog trena, snaći vaš kolega kada bih vam se iznenada nešto dogodilo? Jesu li vaše radne plohe i ormari prepuni osobnih sitnica, hrane i nebitnog smeća koje skladištite iz nepoznatih razloga, a nisu bitne za posao? Ukoliko je pod ovom stavkom vaš odgovor na pitanja većinom DA, pali ste na ispitu. Ispočetka prođite pitanje po pitanje i eliminirajte sve stvari zbog kojih ste prethodno odgovorili potvrdno.
  5. Osobnost: To je vaše radno mjesto na kojem provodite većinu vremena tijekom dana, zato pokažite svojim suradnicima i parterima da ste osoba od krvi i mesa, iskažite individualnost kroz neki vama dragi detalj koji ćete smjestiti u svoj radni prostor. Ne prenatrpati, ali jedna draga fotografija, slika, figurica ili biljka mogu uniformirani ured pretvoriti u ugodan ambijent.

Što činiti ako ured ili radni stol dijelite sa kolegama?

U ovom slučaju, bitno je poštovati tuđi prostor i privatnost, što znači da si ne možete dati toliko oduška pri uređenju, ali možete svakako svoj kutak, prema gore navedenim točkama, pretvoriti u vaš ugodan prostor.

Uvijek postoji ako; pa što ako……Ukoliko nakon nekog vremena opet osjetite nelagodu unutar svog radnog prostora, krenite sa uređenjem ispočetka, koristeći prethodnih pet točaka, a ako i tada izostane rezultat bilo bi dobro da razmislite je li stvar u poslovnom prostoru ili radnom mjestu, jer su to dva različita pojma.

Marija Šinković Bečić

Izdvajamo

Izdvojeni proizvodi