Svaki put kad se govori o mjestima koja svojim očaravajućim vizurama, slasnim aromama i romantičnom atmosferom kao da pozivaju zaljubljene iz cijelog svijeta, Pariz se obavezno nađe u centru pažnje.

Od veličanstvenog Eiffelovog tornja i tajnovitog muzeja Louvre, preko neodoljivog mirisa francuskih kulinarskih specijaliteta koji opijaju sva osjetila, do šetnje „ruku pod ruku" mostovima Seine uz promatranje zalaska sunca – „Grad svjetlosti" zaista nadahnjuje. Stoga nije ni čudno što je pozamašan broj umjetnika iz raznih krajeva svijeta svoju inspiraciju tražio upravo u Parizu.

Kakvi su Parižani? Iako ih razni klišeji predstavljaju kao užurbane ljude, oni su, prije svega, hedonisti, uvijek spremni za slavlje, provod u „trendy" barovima i klubovima, „trač partiju" s prijateljima na terasi svojih legendarnih „caféa"… Prilikom susreta s domaćinima, naoružajte se osmijehom i nekoliko francuskih fraza – vaš trud će biti prepoznat i „sva vrata će vam biti otvorena". Uobičajeni pariški pozdrav prijateljstva su obavezni poljupci u obraz, kako i dolikuje gradu ljubavi.

„La Tour Eiffel"

Tražite li idealnu scenografiju za francuski poljubac, popnite se na vrh Eiffelovog tornja. Jednu od najpoznatijih atrakcija, ne samo Pariza već i cijelog svijeta, visoku 324 metra, projektirao je Gustave Eiffel 1889. godine za Svjetski sajam. Od tada, više od sto godina, mami uzdahe.

„La Seine"

Rijeka Seina razigrano teče kroz Pariz, dijeleći ga na dvije regije – desnu i lijevu obalu. Zahvaljujući svojim mostovima, ukupno njih 37 od kojih je svaki pravo umjetničko djelo, „La Seine" je nezaobilazna atrakcija francuskog glavnog grada. Četiri mosta namijenjena su isključivo pješacima. Stoga, odlučite li se na šetnju u pratnji voljene osobe, nemojte ih zaobići.

„La Place de l’Opéra"

Pariška Opera mjesto je nastanka poznate ljubavne priče o „Fantomu opere". Ova riznica kulture izgrađena je krajem 19. stoljeća. Dizajnirao ju je arhitekt Charles Garnier pazeći na svaki detalj. Mramor, bronza, pozlata, luksuzne tkanine, kristalni lusteri od kojih jedan teži preko šest tona – raskoš u punom sjaju.

„Le Musee du Louvre"

Louvre, jedan od najslavnijih i najvećih muzeja svijeta, izvorno je bio zamišljen kao palača za aristokraciju, stoga i ne čudi njegov graciozno uređen interijer – dugački hodnici, bogato ukrašeni zidovi i stropovi…. Muzej je podijeljen po stilskim epohama, a šetajući, naći ćete se u neposrednoj blizini brojnih remek-djela „lijepe umjetnosti". Možda čak i odgonetnete tajnu Mona Lisinog osmijeha. Novijeg datuma, ali skoro jednako slavna, je staklena piramida na ulazu u muzej, visoka 20 metara, koju je dizajnirao kineski arhitekt Ieoh Ming Pei, poznatiji po svojim inicijalima I. M. Pei.

„Le Chateau de Versailles"

Nekoliko kilometara od središta Pariza, u gradiću Versaillesu, nalazi se jedan od najvećih i najraskošnijih europskih dvoraca, Chateau de Versailles ili kraće Versailles, koji je svoj procvat doživio za vrijeme Luja XIV, poznatog i pod nadimkom „Kralj Sunce". Upravo njegova namjera da središte moći „kraljevskog dvora" prebaci iz Pariza u Versailles, utjecala je na izgled dvorca.

U drugoj polovini 17. stoljeća, arhitekti Louis Le Vau i Jules Hardouin Mansart, te pejzažni arhitekt André Le Nôtre, dali su svoj „pečat" interijeru i eksterijeru Versaillesa, koji po svojim stilskim karakteristikama spada u razdoblje baroka. Zidovi bogato ukrašeni štukaturama i pozlatom, namještaj dekoriran intarzijama i inkrustacijama, luksuzne tkanine, te umjetnička djela – pravi su pokazatelj života francuske aristokracije tog doba. Jedna od najčuvenijih prostorija svakako je Dvorana ogledala („Galerie des Glaces"), smještena na prvom katu dvorca, koja je ime dobila po 357 ogledala. Dizajnirao ju je Jules Hardouin Mansart, a izvorno je bila opremljena namještajem od srebra.

Posjetite i katedralu „Notre-Dame de Paris", baziliku „Sacré-Coeur de Montmartre", Slavoluk pobjede („Arc de Triomphe"), „Sainte Chapelle", kao i brojne muzeje ovog grada kulture. Većina spomenika i muzeja otvorena je i preko vikenda, a želite li iskusiti večernji obilazak – za to je rezervirana jedna večer u tjednu.

„Patisserie, Chocolat, Fromage, Vin"

Za vrijeme šetnji Parizom često će vas privući bajan miris slastica iz neke od lokalnih slastičarnica („patisserie"). Ne pokušavajte se oduprijeti, već se spontano prepustite užitku okusa, ali i izgleda, jer, sve te torte, pite, kolačići – servirani su na izuzetno dekorativan način, s puno francuskog stila. Naravno, tu je i vruća čokolada („chocolat chaud") – istinski ljubavni napitak, kao i kava uz koju se obavezno posluži i komadić tamne čokolade. Nemojte se začuditi ako napitak za dame stigne u pratnji ruže ili orhideje. Francuska je, između ostalog, poznata i po svom bogatstvu sirevima („fromage"), te kvalitetnim vinima („vin"). Neka degustacija počne.

Navečer se jednostavno zaputite u jedan od brojnih romantičnih restorana i kušajte neki od specijaliteta francuske gastronomije. Obrok obično počinje predjelom, nakon čega slijedi juha, glavno jelo, salata, sir, te desert i kava. Francuzi smatraju da svako jelo ima i piće koje ga nadopunjava, a uz hranu se najčešće pije vino, u jednoj od svojih „varijacija na temu".

„Le Chic Parisien"

Još jedan pojam koji često povezujemo s Parizom je, naravno, moda. Pariški tjedan mode jedan je od najposjećenijih na svijetu, a ni ostatak godine nije ništa manje zanimljiv modnim sladokuscima, jer, bez obzira tražite li odjeću, obuću ili modne dodatke, francuska prijestolnica stila dočekat će vas otvorenih ruku. U sklopu turističke ponude, dostupne su čak i organizirane „shopping" ture, kao i posjeti modnim kreatorima.

Fotogalerija (40)

Image
Danica Maričić
 

Profesionalno iskustvo stekla sam na području dizajna interijera, novinarstva, marketinga & odnosa s javnošću. Kreiram promotivne aktivnosti klijenata, kao i njihovu komunikaciju s ciljnim javnostima (kreativno pisanje (priopćenja, članci, intervjui), osmišljavanje brošura, kataloga, časopisa, oglasa, internetskih stranica i portala; planiranje i organizacija evenata…). Na taj način se izravno utječe na jačanje pozicije na tržištu i povećanje prepoznatljivosti tvrtke / robne marke. Također, vodim poslovne seminare na temu "Izgradnja imidža tvrtke putem dizajna poslovnih i komercijalnih prostora".

Izdvajamo

Izdvojeni proizvodi