Misterij i egzotičnost orijentalnih interijera uvijek je "in". Profinjeni plavo-bijeli porculan, crne lakirane površine, otmjene svilene tkanine, lampioni, zmajevi i namještaj od tikovine neki su od obaveznih sastojaka ovog zanimljivog stila.

Budući da otvoreni prostori postaju sve popularniji i na Zapadu, sve se više slijedi istočnjačka filozofija odvajanja prostorija pomoću pokretnih ili učvršćenih paravana, izrađenih od prozirnih, polu-prozirnih ili neprozirnih materijala. Okvir je izrađen od drva ili metala, te presvučen ručno oslikanom svilom, rižinim papirom ili plutom, a često je ispunjen staklom. Za razliku od paravana raskošno ukrašenih crtežima, drvorezima, inkrustacijama od raznobojnog kamenja – zidovi su jednostavni, te najčešće bijeli.

Prilikom obrade poda koriste se prirodni materijali – drvo, prostirke od jute, "tatami" prostirke od rižine slame i tepisi tradicionalnih motiva. Namještaj je izrađen od tikovine, ebanovine, bambusa, trske, ratana, te često obrađen posebnom tehnikom lakiranja. Dok je namještaj u sklopu japanskog minimalizma jednostavan i ravnih linija (primjerice, „futon" krevet), u Kini i ostalim zemljama Orijenta javljaju se rezbarije i intarzije. Dio za sjedenje postavljen je vrlo nisko, a osvjetljenje je indirektno i prostoru daje topao sjaj.

Prozorski kapci od drva ili trske, mreže protiv komaraca, lampioni od rižinog papira, stropni drveni ventilatori, vaze i lonci za cvijeće oslikani tradicionalnim motivima, dekorativne figurice od žada, zmajevi od tkanine ili papira, kimona i orhideje su dekorativni dodaci u okviru orijentalnog stila. Koriste se prirodne tkanine koje su izdržljive i prikladne za oslikavanje – svila, pamuk, lan, linon. Ukrašene su tradicionalnim motivima kao što su pagode, tigrovi, zmajevi, cvijeće, itd. Dok japanski stil preferira neutralne boje, u ostalim zemljama ovog područja prevladava nešto aktivnija paleta – šafran žuta, žad zelena, boje cimeta i paprike, te žarko crvena, zlatna i narančasta.

Fotogalerija (25)

Image
Danica Maričić
 

Profesionalno iskustvo stekla sam na području dizajna interijera, novinarstva, marketinga & odnosa s javnošću. Kreiram promotivne aktivnosti klijenata, kao i njihovu komunikaciju s ciljnim javnostima (kreativno pisanje (priopćenja, članci, intervjui), osmišljavanje brošura, kataloga, časopisa, oglasa, internetskih stranica i portala; planiranje i organizacija evenata…). Na taj način se izravno utječe na jačanje pozicije na tržištu i povećanje prepoznatljivosti tvrtke / robne marke. Također, vodim poslovne seminare na temu "Izgradnja imidža tvrtke putem dizajna poslovnih i komercijalnih prostora".

Izdvajamo

Izdvojeni proizvodi