Zahvaljujući i Mapei tehnologijama, u ljeto 2020., točno 720 dana nakon što se Most Morandi srušio te 476 dana od početka radova na obnovi, službeno je otvoren Most San Giorgio u Genovi.

Most San Giorgio u Genovi, svečano otvoren 3. kolovoza 2020., zamijenio je most Morandi koji se srušio 14. kolovoza 2018. godine. Projekt novog mosta izradio je Renzo Piano, a radovi su izvedeni u samo dvije godine. Ovaj je projekt tako postao nacionalnim modelom obnove talijanske infrastrukture.

Mapei je u ovom velikom projektu sudjelovao svojim brojnim proizvodima, između ostalog aditivima za beton koji su korišteni za izgradnju pilota mosta. Jednako tako, Mapeijevi tehnolozi i stručnjaci bili su na raspolaganju projektnom timu i izvođačima 24 sata dnevno, od početka gradnje pa sve do njezina završetka.

Karakteristike novog mosta

U usporedbi s mostom Morandi, koji je bio duljine 1182 m, most San Giorgio nešto je kraći – 1067 m. Osim toga, njegov položaj ne podudara se u cijelosti s trasom izvornog mosta, nego je izmješten otprilike 20 metara južnije. Ova je odluka donesena kako bi se skratilo vrijeme izgradnje te kako bi se interferencija s okolnim objektima svela na minimum.

Most se sastoji od armiranobetonskog kolnika s nosačem na kojemu je 19 raspona (14 raspona od 50 m, 3 raspona od 100 m, 1 raspon od 40,9 m, 1 raspon od 26,27 m), a podržava ga 18 armiranobetonskih stupova – sedam više nego most Morandi visokih 45 m, eliptičnog presjeka, dimenzija 4 m x 9,5 m. Renzo Piano odlučio je kolnik mosta izraditi u obliku trupa broda koji kao da plovi kroz dolinu.

Vijadukt ima zakrivljeni presjek (ukupne visine 4,80 m u sredini), a konstrukcija je armiranobetonska. Ukupna širina dionice ceste povećana je s prethodnih 18 m na 30,8 m, a u svakom smjeru prometuju dvije trake širine 3,75 m odvojene središnjim razdjelnikom širine 2,6 m.

Svaka od dviju kolničkih traka ima i zaustavnu traku koju stari most nije imao, a uz obje strane mosta nalazi se sigurnosna i zaštitna barijera visoka 2,5 m. Zaštitna barijera izrađena je od stakla kako bi se ublažile vizualne smetnje i omogućio pogled na krajolik tijekom prelaska mosta. Pregrada je i bird friendly zahvaljujući posebnim oznakama na staklenoj površini.

Mapei na projektu izgradnje

Mapei Odjel tehnike, divizija dodataka za betone, bio je uključen u projekt 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu tijekom cijelog trajanja radova. Piloti su izrađeni od lijevanog betona u kontinuiranom ciklusu uz uporabu posebnih oplata koje su pričvršćene za samu konstrukciju.

Ovom tehnikom potporu svježem betonu dao je prethodno izliveni beton. U trenutku podizanja oplate takav je beton, dakle, morao već postići mehaničku čvrstoću potrebnu da bi izdržao težinu ne samo oplata već i svakog novog lijevanja.

Na razvoj mehaničke čvrstoće betonskog konglomerata snažno utječu uvjeti okoliša, a posebno temperatura u trenutku lijevanja betona. Tijekom izgradnje pilota, između lipnja 2019. i siječnja 2020., beton je ugrađivan u vrlo različitim temperaturnim uvjetima. Stoga je mješavina betona izrađena s nekoliko aditiva koji su mogli jamčiti postojanu mehaničku čvrstoću neovisno o temperaturi:

  • DYNAMON XTEND W400N, tekući aditiv za kvalitetan beton, posebno formuliran za izradu betona niskog V/C omjera i neznatnog gubitka obradivosti tijekom transporta i istovara na gradilištu
  • DYNAMON LZ 551, univerzalni super plastifikator na bazi modificiranih akrilnih polimera koji betonu daje izvrsna svojstva obradivosti
  • MAPEFAST ULTRA, tekući dodatak na bazi nanopolimera, bez klorida, za ubrzano stvrdnjavanje žbuka i betona, nove generacije. Posljednji, ali ne manje važan zahtjev investitora bio je da izložene betonske površine nakon uklanjanja oplate imaju besprijekornu završnu obradu sa što manje površinskih nedostataka te što jednoličniju boju koja će istaknuti strukturu betona.

Zahtjev investitora ispunjen je u cijelosti, i to ne samo zahvaljujući pravilnoj smjesi betona, već i sredstvu za odvajanje oplate. Takvi rezultati postignuti su korištenjem MAPEFORM-a W60, sredstva za odvajanje oplate u vodenoj disperziji koje je osiguralo visokokvalitetan besprijekoran završni izgled.

Izgradnja kolnika mosta

Nakon završetka montaže metalne konstrukcije izvedeno je lijevanje ploče izrađene od betona s kompenziranim skupljanjem kako bi se spriječilo stvaranje pukotina koje mogu nastati pri plastičnom skupljanju betona.

Lijevanje ploče izvedeno je u lipnju 2020. godine korištenjem betonske smjese kojom se postiže visoka mehanička čvrstoća nakon kratkog ciklusa sazrijevanja koja omogućuje olakšanu izvedbu završne obrade i zaglađivanje površine. Rezultat je postignut zahvaljujući kombinaciji specijalnih proizvoda kao što su:

  • DYNAMON XTEND W 202 N, akrilni aditiv s niskim V/C omjerom za brzo postizanje visoke mehaničke čvrstoće nakon kratkog ciklusa sazrijevanja
  • DYNAMON LZ 551, višenamjenski, modificirani superplastifikator na bazi akrilnog polimera, posebno razvijen za održavanje obradivosti betona
  • EXPANCRETE PLUS, ekspandirajuće sredstvo za betone s kompenziranim skupljanjem. Kako bi se spriječilo pretjerano isparavanje vode koje bi moglo dovesti do površinskog pucanja betona, rubnici uz bočne strane ploče obrađeni su sredstvom za njegu na bazi vode – MAPECURE WG koje stvara površinski film i ima svojstva protiv isparavanja.

Za lijevani beton na kolniku mosta korišteni su aditivi DYNAMON XTEND W202N, DYNAMON LZ 551 i EXPANCRETE PLUS.

TEHNIČKI PODACI

  • Most San Giorgio, Genova, Italija
  • Vrijeme izgradnje: 2019. – 2020. godine
  • Investitor: Povjerenstvo za obnovu Genove
  • Projektant: Renzo Piano, Renzo Piano Building Workshop
  • Izvođači radova: Pergenova S.c.p.A., Webuild S.p.A., Fincantieri Infrastructure S.p.A.
  • Uprava gradilišta: Rina Consulting S.p.A.
  • Mapei distributer: Calcestruzzi S.p.A.
  • Mapei koordinatori: Mapei Odjel tehnike – Divizija dodataka za betone, Mapei S.p.A.

PROIZVODI MAPEI

  • Dodaci za beton: Dynamon Xtend W400N, Dynamon Xtend W202 N, Dynamon LZ 551, Expancrete Plus, Mapecure WG, Mapeform W60, Mapefast Ultra

Za više informacija posjetite www.mapei.hr i www.mapei.com

Pratite nas na društvenim mrežama Facebooku i Instagramu.
Pratite Mapei Croatia TV na YouTubeu.

MAPEI CROATIA d.o.o.
MAPEI CROATIA d.o.o.
Internet adresa

Društvene mreže

Prodaja i tehnička podrška na području Zagreba i Zagrebačke županije.
{{ errors.name[0] }}
{{ errors.email[0] }}
{{ errors.location[0] }}
{{ errors.phone[0] }}
{{ errors.message[0] }}
Zapamti me

Vaš upit je uspješno poslan! Kopija upita je poslana na Vašu e-mail adresu. Očekujte odgovor u roku od 24 - 48h. Ukoliko odgovor niste dobili, kontaktirajte nas na e-mail adresu koju smo naveli u kopiji upita.
Izdvajamo

Izdvojeni proizvodi