Inovativnim sustavima za održivu potrošnju vode moguća je značajna ušteda, a bez odricanja navika i ritualnih iskustava u vlastitom domu. Slavine s ugrađenim štedljivim armaturama smanjuju potrošnju i do 50 posto!

Zagreb, 04.10.2022. – Velika potrošnja vode i energenata jedno je od najvećih izazova današnjice. Uz plin i električnu energiju, primjetna je i potrošnja vode koja mora biti reducirana na jednak način. Obrada vode i sustavi grijanja preuzimaju značajno velik dio vrijedne energije, a GROHE već godinama postavlja primjere održivog poslovanja pridonoseći smanjenju komunalnih računa.

Uz plin i električnu energiju, treća – ali ništa manje relevantna – komponenta u ovoj fuziji je protok vode. Činjenica je da nam je voda potrebna za piće, kuhanje, pranje i osobnu  higijenu. Problem s vodom i njegovo rješenje nije samo potencijalna ušteda u uvjetima opće nestašice vode, kakvu trenutačno doživljavamo, već i energije koja se koristi za opskrbu građana i grijanje.

Zbog toga, važno je istaknuti ekonomičniju individualnu potrošnju vode: zatvoriti tuš dok ga ne koristite ili slavinu kada perete zube. Međutim, ova praksa sama neće bitno smanjiti potrošnju vode po glavi stanovnika, barem tako pokazuju studije o ponašanju ljudi tijekom tuširanja i pranja, koje je proveo GROHE, vodeći svjetski brend za cjelovita rješenja za kupaonice i kuhinje. Važno pitanje koje ostaje je - kako možemo smanjiti potrošnju vode, a kao takve i potrošnju tople vode - posebno u kućanstvima te u isto vrijeme održavati higijenu, čistoću, zdravlje i kvalitetu života u uobičajenoj mjeri?

Našu vezu s vodom oblikuju ljudska osjetila, što je jedinstven doživljaj. Oblik i snaga vodenog toka i načini na koji taj tok utječe na doživljajni volumen i gustoću vode doprinosi svakodnevnom individualnom iskustvu tuširanja, pranja i kupanja. Rijetko tko će se voljno odreći ovih rituala.

Osobito u vrijeme rastućih cijena energije i sirovina, industrija nekretnina, a time i sami stanari, imat će koristi od inovacija koju je industrija sanitarne opreme, u ovom slučaju – slavina, osigurala tijekom godina bavljenja ovim bitnim pitanjem – kako osigurati iskustveni doživljaj uz smanjenju potrošnju vode i energije. Zahvaljujući razvoju usmjerenom na potrošača i istraživanju u vlastitim laboratorijima, industrija opreme desetljećima uspijeva uskladiti proizvode koje sada nudi u skladu s očekivanjima i željama potrošača.

“Ponekad ovaj proces počinje u malom i konkretnom: Ljudi žele manje vode – za to su razvijeni spojevi s limitatorima protoka koji smanjuju potrošnju vode s oko deset litara u minuti na nešto ispod pet litara, s integriranim perlatorom koji pruža isti voluminozni osjećaj kao obična slavina.

Ljudi automatski žele koristiti manje energije za grijanje prilikom ispiranja i pranja – u tu svrhu razvijene su slavine koje u osnovi vode hladnu vodu u srednjem položaju, tako da potrošači moraju aktivno birati korištenje tople vode. Mali i neprimjetni poticaji poput ovih ne samo da podižu svijest o održivijoj potrošnji vode, već također pomažu potrošačima uštedjeti troškove vode i grijanja, pridonoseći pristupačnim komunalnim računima”, istaknuo je Jonas Brennwald, član izvršnog odbora proizvođača slavina Grohe AG u Düsseldorfu koji vodi komercijalno poslovanje japanske matične tvrtke LIXIL u regiji EMENA.

Suvremene tehnike uštede vode izravno se odražavaju na troškove, tim više što štedljive slavine nisu značajno skuplje od klasičnih i već su dostupne ispod cijene od 100 eura. Kroz uštede u troškovima vode i energije, troškovi nabave po kućanstvu se stoga amortiziraju obično u roku od nekoliko mjeseci - a bitna je jednokratna odluka o uštedi vode, energije, pa time i troškova. Pravilo je da se potrošnja vode može smanjiti do 50 posto na slavinama opremljenim štedljivim armaturama, dakle u kuhinji i kupaonici.

S vodom u središtu svog poslovanja, GROHE doprinosi LIXIL-ovoj strategiji korporativne odgovornosti uz uštedu resursa lancem vrijednosti: od CO2-neutralne proizvodnje i tehnologije proizvoda za uštedu energije i vode, uklanjanja nepotrebne plastike u ambalaži proizvoda, sve do lansiranja Cradle to Cradle Certified proizvoda. Težnja ka najvišim razinama održivosti koji uključuju zaposlenike, dobavljače, kupce, procese, proizvode i društvenu odgovornost u jednakoj mjeri.

Više informacija i materijala dostupno je putem digitalne platforme GROHE

Pratite nas na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn and YouTube.

GROHE ADRIA d.o.o.
GROHE ADRIA d.o.o.
Internet adresa

Društvene mreže

Prodaja putem distributera GROHE AG (predstavništvo Grohe Adria) na području cijele Hrvatske, Slovenije, Bosne i Hercegovine, Srbije, Crne Gore, Makedonije, Albanije, Kosova.
Izdvajamo

Izdvojeni proizvodi