1. Koliko ste zadovoljni poslovnom 2022. godinom?
Poslovna 2022. godina je premašila sva naša očekivanja. Ponosni smo što smo uz 12 ureda u Europi otvorili urede u Sjedinjenim Američkim Državama, Ujedinjenim Arapskim Emiratima, Australiji, Singapuru i Brazil. Osim toga, naš tim stručnjaka se povećao za čak 80% na više od 400 zaposlenika. Što se statistike aplikacije PlanRadar tiče, ona je tijekom 2022. godine ostavila više od 9 milijardi interakcija, više od 20 terabajta skinutih i učitanih podataka mjesečno, više od 8 milijuna kreiranih ticketa, više od 14 milijuna učitanih slika te više od 1.2 milijuna dodanih tlocrta. Uistinu impresivni podaci na kojima nećemo stati.
2. Koji je jedan od najvažnijih projekata na kojem se u prošloj godini koristila aplikacija PlanRadar?
Teško je izdvojiti samo jedan projekt s obzirom na to da nam je protekla godina obilježila brojne divne suradnje. Osobno, jedan od definitivno dražih projekata je bio izgradnja Pelješkog mosta. PlanRadar je tu odigrao važnu ulogu u praćenju i upravljanju građevinskim nedostacima za izgradnju mosta. Pelješki most je, zajedno s okolnom mrežom cesta i tunela, jedan od najvećih infrastrukturnih projekata u južnoj Hrvatskoj te smo izuzetno ponosni što je upravo naša aplikacija uvelike pomogla da se ovako složen projekt završi na vrijeme uz digitalno praćenje radova.
3. Koliko se građevinska industrija promijenila i prihvatila nova digitalna rješenja?
IT rješenja u građevinskom sektoru nailaze na široku primjenu, odnosno u posljednjih nekoliko godina događa se velika ekspanzija njihova prihvaćanja. Svi sudionici građevinarstva koriste određena IT rješenja, bilo da je riječ o projektantima, arhitektima, stručnom nadzoru, izvođačima pa sve do upravitelja nekretnina.
Međutim, ovaj sektor još uvijek zaostaje kada je u pitanju stupanj digitalizacije te se smatra jednom od najmanje digitaliziranih industrija u svijetu. Naime, mnoge građevinske tvrtke za potrebe komunikacije koriste moderne alate poput mobitela, platforme za komunikaciju kao što je Viber te mailove, ali s druge strane i dalje koriste papirnatu dokumentaciju što može negativno utjecati na izvođenje radova zbog velike količine podataka.
Upravo zbog niskog stupnja digitalizacije, u građevinskom sektoru postoji veliki potencijal za uvođenje specijaliziranih IT rješenja kako bi na globalnoj razini cjelokupna industrija bila uz bok ostalih digitaliziranih industrija i tu do izražaja dolazi softversko rješenje PlanRadar namijenjeno za projekte u graditeljstvu i upravljanje nekretninama koje omogućuje jednostavni sustav ticketa i izravnu komunikaciju čime se štedi vrijeme te smanjuje prekoračenje budžeta, pogrešaka i kašnjenja s izvršenjem zadataka.
Kako bi se proces digitalizacije građevinskog sektora ubrzao, nužno je dizajnirati IT rješenje imajući u vidu jednostavnost korištenja te proces uvođenja inovativnih, digitalnih rješenja staviti u fokus ključnih menadžera. Odnosno, oni moraju biti ti koji će dati jasne instrukcije da se određeno IT rješenje mora implementirati zbog višestrukih koristi na cjelokupni poslovni proces. Upravo kod ovog posljednjeg postoji veliki prostor za napredak tvrtki u Hrvatskoj. Koliko god je nešto jednostavno za korištenje ili donosi napredak zaposlenici ne mogu biti isključivi nositelji promjena ili inovacija, već bi upravo to trebao biti fokus ključnih menadžera. Samo na taj način inovativne tehnologije mogu uistinu zaživjeti, a sam se proces digitalizacije ubrzati.
4. Je li PlanRadar ograničen na usko područje graditeljstva ili se može primijeniti i u drugim sektorima. Kakva su iskustva?
Kao “Software as service” rješenje u oblaku, PlanRadar je namijenjen za projekte u graditeljstvu koje omogućuje jednostavni sustav ticketa i izravne komunikacije čime se smanjuju prekoračenja budžeta, pogreške i kašnjenje s izvršenjem zadataka. Zbog svojih prednosti kao što su ušteda vremena, pojednostavnjivanje poslovnih procesa, jednostavnost korištenja kao i brojnih drugih prednosti, PlanRadar nije samo ograničen na usko područje graditeljstva već se može primijeniti i u drugim sektorima, čime se proširuje broj potencijalnih korisnika. PlanRadar se danas već koristi u održavanju zgrada, upravljanju nekretninama, kao i u turizmu u održavanju hotela ili održavanju infrastrukture kao što su autoceste, podzemne željeznice ili željezničke pruge te u logistici, auto-moto industriji i brojnim drugim područjima.
5. Koji su planovi za 2023., planirate li daljnju ekspanziju i što korisnici mogu očekivati od aplikacije PlanRadar?
Osluškujući potrebe korisnika, nastavljamo s dodavanjem značajki aplikaciji PlanRadar što će im dodatno olakšati rad na različitim projektima. Tako smo nedavno integrirali funkcionalnost QR kodova u aplikaciju PlanRadar. Ova integracija je prirodna jer dodatno smanjuje vrijeme potrebno za prikupljanje informacija s mjesta rada i osigurava da je sve pravilno dokumentirano na točnoj lokaciji. Aplikacija već podržava sličnu integraciju koristeći NFC tehnologiju. Uz dodatak QR kodova, korisnici sada mogu odabrati željenu tehnologiju za rad s PlanRadarom. Naime, QR kodovi i NFC oznake mogu se koristiti kako bi širok izbor informacija bio dostupan u stvarnom vremenu, a korisnici mogu odabrati u kojem će formatu snimati i dijeliti informacije.
Također, uvelike će se proširiti mogućnosti upravljanja dokumentima, odnosno, korisnici će moći organizirati datoteke u mape unutar aplikacije za organiziraniju pohranu uz mogućnost učitavanja, preuzimanja, premještanja, kopiranja, brisanja, pretraživanja i filtriranja datoteka. Nadalje, implementirat će se mogućnost pregleda, rasprave i davanja odobrenja za dokumente. Osim toga, poboljšat će se značajka vremenskog plana u web verziji te će se proširiti i na mobilne uređaje.
Ove i nadolazeće značajke aplikacije PlanRadar osigurat će brže i lakše dijeljenje informacija ključnih za uspjeh projekta, a također će potaknuti veću razinu komunikacije i suradnje između timova, stvarajući revizijski trag donošenja odluka u procesu.
Plan nam je nastaviti s rastom i u 2023. godini i unapređivati naš proizvod s novim značajkama. Uspješnom zaključenom rundom investicija u iznosu od 69 milijuna dolara prošle godine imamo dovoljno kapitala da dodatno ojačamo prisutnost na postojećim tržištima, proširimo svoje timove i razvijemo nove značajke u skladu s potrebama korisnika.