Bosch Hrvatska partner projekta "Blago jadranskog podmorja"


Bosch Hrvatska partner projekta ‘Blago jadranskog podmorja’: ova izložba podsjeća nas na ljepotu, ali i sve veće izazove koje čovjek stavlja pred naše more, a samo edukacijom o važnosti zaštite možemo ga sačuvati za buduće naraštaje.

Ako Bosch kao industrijska kompanija može preokrenuti svoje poslovanje tako da postane zaštitnik okoliša, da stvara ‘Tehnologiju za život’, onda to na neki način može svatko od nas, poručili su iz Boscha.

Ne pruža se često prilika na jednom mjestu razgledati pravo malo blago koje Jadransko more skriva u svojim dubinama, a baš to ovog tjedna mogli su napraviti stanovnici i svi posjetitelji Crikvenice jer je upravo taj grad bio domaćin premijernog predstavljanja pokretne izložbe ‘Blago jadranskog podmorja’. U izložbenom autobusu, na jednom mjestu, tako je bilo moguće vidjeti najatraktivnije ljušture jadranskih školjkaša i puževa, oklopa rakova, skeleta spužvi i koralja.

Prema riječima mlade autorice projekta, Doris Dajić, glavni cilj ovog projekta edukacija je javnosti o potrebi zaštite Jadrana i njegove bioraznolikosti, a poseban naglasak ovog je puta bio na važnosti očuvanja plemenite periske kojoj prijeti izumiranje, ne samo kod nas već u cijelom svijetu. Realizaciji projekta svojom je potporom kao glavni partner pridonijela i tvrtka Bosch Hrvatska koji su ih pratili od samog početka, dodala je.

Dvije godine prošle su otkad smo započeli s realizacijom ovog projekta, a većinom smo to radili vlastitim sredstvima i u teškim uvjetima. Ipak, uspjeli smo i sada mogu reći da se trud isplatio. Iz Bosch Hrvatska odmah su u startu prepoznali potencijal ovog projekta i bili su tu za nas na svakom koraku, stavljajući nam pri tom na raspolaganje svoje tehnologije, ali i pružajući financijsku podršku. Bez njih i ostalih partnera ne bismo bili gdje jesmo, kazala je Dajić.

Jedinstvena izložba koja u ovom obliku ne postoji nigdje na svijetu predstavlja i novu turističku atrakciju za grad, istaknuli su iz Grada Crikvenice. Veliki dio izložbenih primjeraka prikupljen je upravo u crikveničkom području što pokazuje dobru očuvanost staništa.

Crikvenica je jedan od ovogodišnjih turističkih šampiona. Ne želimo jadikovati i tražiti izgovor u pandemiji. Kao grad partner podržali smo ovaj novi turistički sadržaj koji ide u skladu s onim što već godinama radimo – ulažemo u zaštitu i čistoću mora i obale te razvijamo zdravstveni turizam i to će nam se sigurno isplatiti, izjavila Marijana Biondić, direktorica TZG Crikvenice u ime Grada Crikvenice.

Upravo je Crikvenica zbog svojeg fokusa na zdravstveni turizam odabrana i kao prvi grad u Hrvatskoj u kojem je Bosch predstavio svoj najnoviji proizvod naziva ‘Air Quality Box’ kojim se tijekom sedam dana mjerila kakvoća zraka na području grada. Rezultati su potvrdili kako je zrak čišći i kvalitetniji u odnosu na mnoge europske gradove u kojima su rađena slična ispitivanja.

Zanimljiva je usporedba s, primjerice, Londonom u kojem je indeks kvalitete zraka čak 68, dok je u Crikvenici 25, čime se Crikvenica svrstala u kategoriju visoke kvalitete zraka. Uređaji su do sada postavljeni u osam drugih zemalja, a među njima su Njemačka, Velika Britanija, Mađarska te SAD. Trajno postavljanje ovog uređaja u Crikvenici, ali i drugim priobalnim gradovima omogućilo bi kvalitetnije upravljanje putem pametnih tehnologija.

Iz Boscha poručuju kako su ponosni jer imaju priliku biti glavni partner projektu koji na poseban način skreće pozornost na ljepote našeg Jadranskog mora i važnost njegovog očuvanja za buduće naraštaje. S namjerom daljnjeg smanjenja utjecaja na okoliš, postavili su si ambiciozan cilj da kao kompanija do kraja ove godine više ne ostavljaju ugljični otisak i to će ostvariti, poručuju.

Tako ćemo postati prva industrijska kompanija koja će biti klimatski neutralna na svih 400 lokacija diljem svijeta. Ne skrećemo s našeg puta i kao globalna tvrtka diljem svijeta nastavljamo ulagati u energetsku učinkovitost, obnovljive izvore energije te neutralizaciju neizbježnih emisija ugljika. Moguće je, i to sada i ovdje. Moto je to kojim se u Boschu već desetljećima vodimo kad je u pitanju zaštita okoliša.

Naša tehnologija prisutna je u svakom dijelu života, pa i u ovom autobusu koji je dom izložbe. Ako Bosch kao industrijska kompanija može preokrenuti svoje poslovanje tako da postane zaštitnik okoliša, da stvara ‘Tehnologiju za život’, onda to na neki način može svatko od nas. Budite sigurni da ćemo se uvijek odazivati na ovakve i slične akcije koje promiču zaštitu okoliša, zaključila je Mirsada Kudrić, direktorica Bosch Hrvatska.

U Boschu su definirali četiri razine neutralnosti koje obuhvaćaju povećanje energetske učinkovitosti optimizacijom potrošnje energije, korištenje nove ‘čiste’ energije (obnovljivi izvori, biomasa, geotermalna energija, dobivanje topline i električne energije iz vodika) te zelenu električnu energiju iz novih ili postojećih postrojenja.

Posljednja razina obuhvaća offset emisiju CO2. Bosch nastoji svesti emisiju uzduž cijelog lanca vrijednosti na minimum. Tamo gdje to nije moguće, Bosch kompenzira emisiju kroz podršku projektima koji imaju za cilj zaštititi naš planet. Nastavljaju i dalje širiti svoje aktivnosti u ovom području, pa tako nastoje smanjiti i indirektnu emisiju – kupnju dobara i usluge, poslovna putovanja, transport ali i iskoristivost njihovih proizvoda – krajnji cilj je smanjiti indirektan utjecaj za 15 posto do 2030. godine, a u planu su i novi projekti.

Valja napomenuti i kako je kuma ove jedinstvene izložbe mlada Kristina Ivanuš koja je ove godine osvojila nagradu Hermann Gmeiner za svoje aktivnosti u sektoru zaštite mora i obale. Ona je ujedno i bivša štićenica SoS dječjeg sela Lekenik s kojim Bosch Hrvatska surađuje već punih sedam godina, a suradnja je do sada već prerasla i u veliko prijateljstvo. Ona je ovom prigodom primila i novu donaciju Boscha za dječje selo u iznosu od 40 tisuća kuna.

Izložba ‘Blago jadranskog podmorja’ bi, kada to dopuste epidemiološke mjere, trebala posjetiti SoS dječje selo Lekenik, a onda bi trebala krenuti u turneju po hrvatskim školama kako bi se educiralo djecu o važnosti očuvanja Jadrana, dok je za iduću turističku sezonu planiran obilazak turističkih središta na obali.

ROBERT BOSCH d.o.o. Home Comfort
ROBERT BOSCH d.o.o. Home Comfort
Internet adresa

Društvene mreže

Prodaja na području cijele Hrvatske.
Izdvajamo

Izdvojeni proizvodi