Akumulacija oborinske vode
Gradovi u ekspanziji sve se više suočavaju sa problemima drenaže oborinskih voda s asfaltnih površina na periferijama grada. Mali promjeri kanalizacijskih cijevi ili nedovoljan kapacitet prihvatnih kanala i lokalnih recipijenata onemogućuju dovoljno brzu drenažu oborinskih voda potrebnog kapaciteta. Rekonstrukcija kanalizacijskog sustava ili radovi na proširenju kanalne mreže su ponekad preskupi ili gotovo nemogući sa tehničke strane gledišta.
VIDEO
Ovaj problem se može riješiti konstrukcijom drenažnih sistema ili smanjenjem retenzijskog prostora. Ovaj problem općenito predstavlja prepreku daljnjem napretku područja.
Konvencionalna rješenja:
- akumulacija u otvorenim
- akumulacija u betonskim spremnicima ili oknima
- na dnu se nalazi šljunak
Novi napredniji način:
- plastični blokovi ili spremnici
Već nekoliko godina se plastične strukture različitog dizajna koriste za rješavanje problema oborinskih voda, kao akumulacijski prostor te za retenziju viška vode. U usporedbi za klasičnim metodama (šljunak), ovi sistemi imaju niz prednosti, prvenstveno u njihovoj većoj akumulacijskoj sposobnosti iskorištenje volumena 95-100%, sa materijalima koji su vrlo lagani.
AS-KRECHT akumulacijski sistemi za oborinsku vodu
AS-KRACHT su tunelski (polukružni) akumulacijski i drenažni sistemi napravljeni od plastičnih materijala, zatvoreni na oba kraja sa plastičnim poklopcima. To su podzemni sistemi velikog kapaciteta pogodni za akumulaciju i postepeno ispuštanje oborinske vode sa asfaltiranih površina u tlo.
AS-KRECHT tuneli imaju 100% skladištni kapacitet te u usporedbi sa klasičnim šljunčanim sistemom ovaj sistem čini uštedu u volumenu od 2/3. Oborinska voda može slobodno otići u tlo kroz otvore na dnu te kroz bočne otvore na tunelima.
Poklopci na oba kraja tunela su opremljena sa otvorima na koje se može spojiti cjevovod promjera DN 300. Sa samo tri dijela AS-KRECHT sistem (tunel i dva poklopca na oba kraja tunela) čini stabilan i raširen sistem koji može biti postavljen uz minimalne građevinske troškove. Sistem je vrlo jednostavan i kompaktan te svojom fleksibilnošću može značajno smanjiti troškove transporta.
Prednosti AS-KRECHT sistema:
- Učinkovita konstrukcija, odlična ekonomska korist,
- Minimalni troškovi montaže,
- Minimalni troškovi prijevoza (kompaktni sustavi),
- Odlična čvrstoća i nosivost ispod kolničke površine,
- 100% iskorištenje akumulacijskog prostora,
- Jednostavna i brza montaža, jednostavno međusobno povezivanje tunela,
- Dugi vijek trajanja zahvaljujući korištenju recikliranog polietilena (HDPE),
- Tuneli su Iznimno lagani i lako prenosivi.
Tehnički podaci
Materijal: Polietilen (HDPE)
AS KRECHT – T 1600 središnji tunel
Dimenzije: 2.3 × 0.81 × 1.3 m (D x V x Š)
Efektivna duljina: 2.25 m
Težina: 32 kg
Volumen (neto): 1,600 litres
AS KRECHT – T 100 SE/ 100 E početni i završni poklopci
Dimenzije: 0.48 × 0.78 × 1.3 m (D x V x Š)
Efektivna duljina: 0.44 m
Težina: 5 kg
Mehanička svojstva kapacitet nosivosti pri minimalnom sloju zemlje odgovarajuće debljine
- za auto = 5 kN/m2 sloj debljine najmanje 0,5 m
- za kamionu = 16,7 kN/m2 sloj debljine najmanje 0,8 m
Postavljanje u skladu sa DIN 1072 pri različitim dubinama instalacije. Ostala opterećenja su dostupna na zahtjev.
Rješavanje pitanja akumulacije kišnice
Konvencionalno rješenje
Betonsko okno
- Skupa krovna konstrukcija, stoga se potreban volumen
- radije postiže pomoću uskog i dubokog okna
Podzemni prostor ispunjen šljunkom
- težina: 2,000 kg/m3
- prostorni kapaciteti (slobodan prostor za vodu)::
- 20% – 25% volumena
Moderna rješenja
Plastični sistemi
- Prednost stvaranja plitkih podzemnih struktura sa velikom tlocrtnom površinom
Podzemni prostor je u skladu sa kapacitetom plastičnog sistema
- težina: 40 – 42 kg/m3 = 50x lakše
- prostorni kapacitet: 95% – 100% volumena = 4x više nego šljunak
1. 1. Klasični otvoreni retenzijski tank, neatraktivnog izgleda , predstavlja mogući izvor problema (uključujući higijenski)
2. 2. Postavljanje plastičnog retenzijskog sistema
3. 3. Učinak. Podzemni retenzijski prostor. Puno ljepša izvedba.
Izvor: ASIO d.o.o.