Globalno istraživanje tvrtke GROHE: usred energetske krize mijenjaju se rutine tuširanja i navike u kućanskoj potrošnji vode, no veliki potencijal za uštedu komunalnih troškova i dalje ostaje


Zagreb, 26.10.2022. – Sanitarna tvrtka GROHE provela je istraživanje u suradnji s YouGov, analizirajući navike tuširanja, potrošnje vode te posjedovanje kupaonske opreme koja štedi izvore u devet zemalja: Njemačkoj, Ujedinjenom Kraljevstvu, Sjedinjenim Državama, Švicarskoj, Austriji, Francuskoj, Španjolskoj, Egiptu i Nizozemskoj.

Istraživanje pokazuje kako su se mnogi odlučili za hladnije, kraće ili čak manje tuširanja usred trenutne energetske krize u mnogim dijelovima Europe i šire. Uz to, stigao je i iznenađujući rezultat -  mnogi već ugradili sanitarnu opremu koja štedi vodu, energiju, a time i troškove. Iako inicijalno istraživanje pokazuje da se u društvu počela obraćati pažnja na pažljiviju upotrebu vode, ono također daje jasnu sliku značajno neiskorištenog potencijala za uštedu resursa u brojnim zemljama. Gledavši europske standarde, kojima se približava i Hrvatska, potencijalna ušteda može iznositi čak 1000 eura s inovativnom i održivom kupaonskom opremom koja štedi vodu i energiju.

Koje države predvode u održivoj potrošnji vode?

Nizozemska, Španjolska i Njemačka su države koje pokreću pozitivne promjene u uštedi vodnih resursa. Rezultati pokazuju da većina stanovnika ove tri zemlje već štedi vodu i energiju prilikom tuširanja. Međutim, ova većina je zaista čvrsta samo u jednoj od ovih zemalja: dvije trećina ispitanika u Nizozemskoj – 67 posto – kao i u Njemačkoj 51 posto izjasnilo se kako je razlog njihove promjene ponašanja bila upravo energetska i vodna kriza. Ipak, šest od devet ispitanih zemalja zaostaje u pogledu izmjena svojeg ponašanja i svi rezultati su ispod 50 posto.

Nažalost, nisu svi ispitanici voljni promijeniti svoje navike tuširanja u budućnosti: nevjerojatnih 44 posto britanskih ispitanika ne planira se tuširati kraće ili hladnije, a slijede ih Sjedinjene Države s 42 posto te Austrija s 40 posto jednakih odgovora u istraživanju. Iako se kontinentalni Europljani zalažu za održivu upotrebu vode, još uvijek postoje ljudi koji ne žele izmijeniti svoje navike i rutinu tuširanja: 27 posto u Španjolskoj te 29 posto u Njemačkoj i Francuskoj.

Egipat je zemlja s najviše postavljenih armatura za uštedu vode i energije, dok UK ima samo 8 posto

Nevjerojatno visoki broj ispitanika u Egiptu – 35 posto – već ima ugrađene proizvode za uštedu vode i energije u svojim kupaonicama. Austrija i Njemačka su na drugom mjestu s 33 posto, a čini se da Njemačka ima najnižu stopu averzije (17 posto) prema promjeni sanitarne kupaonske opreme u funkcionalna rješenja za uštedu vode, energiju i troškove u usporedbi s ostalim zemljama. Istraživanje se baziralo na dva upita: planiraju li se tuširati manje, ili općenito smanjiti higijensku potrošnju vode zbog energetske krize, a drugo pitanje se odnosilo na ugradnju održive kupaonske opreme.

Iako se ovi rezultati čine čvrstima, ipak se radi o značajnim internacionalnim razlikama, primjerice, kad se analizira Ujedinjeno Kraljevstvo gdje samo 8 posto stanovnika ima implementirana održivija rješenja, a samo 4 posto njih planira promjeniti kupaonska rješenja uopće. Iako rezultati nisu savršeni, pokazuju da postoji pozitivan trend i volja uvođenja održivosti vodnih resursa u određenim državama, a tako i u svijetu.

GROHE ADRIA d.o.o.
GROHE ADRIA d.o.o.
Internet adresa

Društvene mreže

Prodaja putem distributera GROHE AG (predstavništvo Grohe Adria) na području cijele Hrvatske, Slovenije, Bosne i Hercegovine, Srbije, Crne Gore, Makedonije, Albanije, Kosova.
Izdvajamo

Izdvojeni proizvodi