Ovogodišnji Dan prekoračenja resursa Zemlje pada 2. kolovoza, što pokazuje da se smanjenje prekoračenja i dalje odvija presporo; GROHE rješenja usmjerena su na smanjenje potrošnje vode i energije
Zagreb, 27. srpnja 2023. – Dan ekološkog duga (Earth Overshoot Day) označava dan na koji je potražnja čovječanstva za prirodnim resursima u određenoj godini premašila ono što Zemlja može obnoviti u jednoj godini. To znači da živimo “na kredit” čak pet mjeseci i sve više iscrpljujemo Zemlju, što zahtijeva hitnu akciju kako bi se smanjio ekološki otisak i očuvao planet za buduće generacije.
To zapravo može biti vrlo jednostavno uz korištenje novih, inovativnih tehnologija. Ako se kućanstva, primjerice, odluče za visokoučinkovite uređaje bez prečeste upotrebe, Dan prekoračenja resursa Zemlje mogao bi se pomaknuti za 6 dana[1]. A velike su uštede moguće upravo kod korištenja vode. Iz tog razloga je GROHE, jedan od vodećih svjetskih brendova za cjelovita rješenja za kupaonice i kuhinjsku opremu, u središte razvoja stavio je upravo uštedu vode, kao jedan od najvažnijih resursa na Zemlji.
- Kad su u pitanju slavine za umivaonike, primjerice, tehnologija GROHE SilkMove ES pomaže pri uštedi energije. Pri korištenju konvencionalnih slavina s polugom u standardnom srednjem položaju, teku miješana topla i hladna voda – čak i kada se samo nakratko ispire četkica za zube ili peru ruke. Tu nepotrebnu potrošnju energije sprječava SilkMove ES (Energy Saving) uložak koji osigurava da teče samo hladna voda ako poluga slavine ostane u zadanom središnjem položaju. Tek kada se poluga okrene ulijevo, teče topla voda.
- Kako bi se smanjila potrošnja vode, GROHE slavine s EcoJoy tehnologijom opremljene su pjenom za ograničavanje protoka. Tako se umjesto deset litara u minuti, troši tek nešto više od pet litara u minuti. U isto vrijeme, aerator obogaćuje vodu zrakom, ostavljajući vodeni mlaz ugodne snage te se na taj način štedi voda bez smanjenja performansi.
- GROHE EcoJoy tehnologija također može uštedjeti vodu, a time i energiju prilikom tuširanja. Protok vode smanjuje se pomoću graničnika protoka. Međutim, zahvaljujući manjim mlaznicama, to se ne primjećuje u protoku vode – ostaje jak kao i inače. GROHE Vitalio Start 100 ručni tuš, na primjer, ima stopu potrošnje vode od samo 5,5 litara u minuti te ga je nedavno preporučila i njemačka organizacija potrošača i zaklada "Stiftung Warentest", upravo zbog ušteda koje se ostvaruju.
- Termostati za tuširanje također pomažu pri uštedi vode i energije jer održavaju odabranu temperaturu vode za vrijeme trajanja tuširanja, pa nema potrebe trošiti vrijeme na ponovno podešavanje. Mnogi modeli, poput Grohtherma 1000, također uključuju GROHE EcoButton: puni protok vode postiže se samo pritiskom na ovaj gumb, čime se može uštedjeti i do 50 posto vode.
- Najnovija GROHE-ova inovacija je Everstream, prva tehnologija za tuširanje s recikliranjem vode koja cirkulira higijenski tretiranu vodu kako bi se stvorilo iskustvo tuširanja koje korisnici očekuju, ali trošeći što je moguće manje svježe vode – i daleko manje energije. Tuš sustav koristi samo četvrtinu vode i trećinu energije koja je obično potrebna tradicionalnim tuševima, što znači uštedu troškova do 65% godišnje za četveročlano kućanstvo i do 70% manje CO2 emisije, ovisno o individualnim navikama tuširanja. Tuš za recikliranje vode bit će lansiran 2024. godine.
Dan prekoračenja resursa Zemlje nas podsjeća na hitnu potrebu da ponovno razmislimo o tome kako živimo i trošimo. Ova stvarnost nastavit će poticati GROHE da igra lidersku ulogu u razvoju održivih rješenja koja mijenjaju način na koji se resursi koriste u kuhinjama i kupaonicama. Uz ovu predanost očuvanju vode i energije te predanost tehnološkim inovacijama, GROHE je usmjeren prema cilju #MoveTheDate – prema pomicanju datuma.
O GROHE-u
GROHE je vodeći svjetski brend za kompletna rješenja za kupaonice i kuhinjske elemente. Od 2014. tvrtka je dio snažnog portfelja LIXIL grupe, koji obuhvaća proizvođače suvremenih proizvoda za vodu i stanovanje. GROHE slijedi vrijednosti kvalitete, tehnologije, dizajna i održivosti, nastojeći ponuditi “Pure Freude an Wasser“. GROHE nudi rješenja koja unaprjeđuju život, kao i usluge kroz svoj namjenski portfelj GROHE QuickFix, GROHE Professional i premium podbrandom GROHE SPA. Sva rješenja zadovoljavaju specifične potrebe GROHE-ovih profesionalnih poslovnih partnera i njihovih ciljnih skupina.
S vodom u središtu poslovanja, brend doprinosi LIXIL-ovoj strategiji koja je usmjerena na lanac vrijednosti koji štedi resurse: od CO2-neutralne* proizvodnje, uklanjanja nepotrebne plastike u ambalaži proizvoda, pa sve do tehnologija koje štede vodu i energiju, poput GROHE Everstreama, tuša s recirkulacijom vode. Zahvaljujući hibridnom komunikacijskom ekosustavu GROHE X, tvrtka postavlja trendove u industriji. Bilo digitalno, fizički ili hibridno, u centru GROHE X Brand & Communication Experience Center u Hemeru u Njemačkoj, ili na cesti s GROHE X Motion Trucks, tvrtka povezuje ljude kako bi doprinijeli LIXIL-ovoj misiji da „svaki dom učini boljim za sve i posvuda”.
*uključuje projekte kompenzacije CO2, više na grohe-x.com/sustainability