GROHE Cradle to Cradle Certified ® proizvodi pioniri samoodrživosti i kružnog gospodarstva


Zagreb 30.04.2021. Prekomjerna potrošnja resursa širom svijeta natjerala nas je, kao nikada prije, težiti principima samoodrživosti i kružnom modelu u gospodarstvu i ekonomiji. Različita događanja i akcije nastoje skrenuti pozornost ljudi na opasnost koja prijeti životu na Zemlji zbog porasta globalnog onečišćenja te ih potaknuti da osvijeste problem zagađenja okoliša.

Brend Grohe je već godinama usmjeren i predan kružnom gospodarstvu ali sada, sa svojim Cradle to Cradle Certified® proizvodima, najavljuje novu razinu u strategiji održivosti. 

  • Hitna potreba za akcijom: Prekomjerna potrošnja resursa širom svijeta zahtijeva preispitivanje linearnog modela stvaranja otpada
  • Pionir u sanitarnoj industriji: Četiri GROHE proizvoda dosegli su zlatnu razinu Cradle to Cradle Certified®
  • Još jedna prekretnica u strategiji održivosti: Ovim novim pristupom brend dodatno jača svoju predanost kružnom gospodarstvu

Danas još uvijek većina ekonomskih procesa funkcionira na principu Take-make-waste. Koriste se resursi za proizvodnju proizvoda koji se nakon završetka upotrebe masovno odlažu. To je dovelo do opsežnog iskorištavanja resursa koji su iz minute u minutu sve manji, a istovremeno se stvara globalni problem otpada. Izvješće o globalnom riziku 2021. Svjetskog Ekonomskog Foruma nedvosmisleno kaže da je krajnje vrijeme za borbu protiv prekomjerne potrošnje resursa. „Kriza prirodnih resursa“, definirana kao „rezultat prekomjernog iskorištavanja od strane ljudi i / ili lošeg upravljanja kritičnim prirodnim resursima“, rangira se kao peti na ljestvici "najvećih rizika kreiranih utjecajem” i očekuje se da će postati kritična prijetnja u sljedećih 5-10 godina.

Sa stopom recikliranja otpada od 99 posto i upotrebom mjedi s udjelom recikliranja do 80 posto, GROHE se godinama postupno približavao kružnom gospodarstvu. Ali sada ovaj globalni brend čini veliki korak u odmaku od linearnog modela prema kružnom lansirajući četiri najprodavanija proizvoda Cradle to Cradle Certified® koji su postigli zlatnu razinu. Nakon prelaska na CO2-neutralnu proizvodnju u travnju 2020. i zamjene svih plastičnih komponenata u pakiranju proizvoda ekološkim alternativama 2021. godine, globalni brend još jednom pojačava svoju predanost održivoj transformaciji.

Od linearnog do kružnog - ekonomski model budućnosti

Kako bi otkrili nove trendove u razvoju proizvoda, GROHE je surađivao sa snažnim partnerima i oslanjao se na revolucionarni koncept dizajna Cradle to Cradle® (C2C), koji postaje sve značajniji za one koji teže kružnoj ekonomiji. Za razliku od linearnog modela, koncept C2C omogućuje brendu GROHE da drastično smanji upotrebu novih resursa: proizvodi su dizajnirani i proizvedeni s namjerom da se njihove komponente mogu iznova koristiti za stvaranje novih proizvoda. 

Koncept C2C novi je pristup u dizajniranju inteligentnih proizvoda, procesa i sustava uzimajući u obzir čitav životni ciklus. Koncept C2C pristupa je da se resursi mogu beskonačno puta koristiti te su svi Cradel to Cradle materijali i proizvodi ekološki sigurni, zdravi i sastoje se od recikliranih materijala.

"Postoji ogromna prilika za inovacije u građevinskom sektoru, jer na njega otpada više od 50 posto svjetske potrošnje materijala", rekao je prof. Dr. Michael Braungart, koji je zajedno s Williamom McDonoughom razvio koncept dizajna C2C. "GROHE igra važnu ulogu u stvaranju presedana da je kružnost u sanitarnoj industriji zaista moguća."

Put do Cradle to Cradle Certifikata®

GROHE-ov istraživački laboratorij u Hemeru u Njemačkoj odigrao je presudnu ulogu u procesu certificiranja Cradle to Cradle i putovanju do prvih Cradle to Cradle proizvoda. „Da bi se dobio certifikat, proizvod se ocjenjuje u sljedećih pet kategorija: stanje materijala, ponovna upotreba materijala, obnovljivi izvori energije, upravljanje vodom i socijalna pravednost.”, izjavio je Torsten Meier, Leader Research and Development Fittings LIXIL International. "Procjenom svih komponenata uspjeli smo steći daljnji uvid u naše proizvode koje ćemo koristiti za nadolazeći razvoj."

Tri slavine (GROHE BauEdge S-Size, GROHE Eurosmart S-Size, GROHE Eurosmart Kitchen) i tuš sistem GROHE Tempesta sada posjeduju Cradle to Cradle certifikat i to na zlatnoj razini. Štoviše, održivi utjecaj GROHE BauEdge i GROHE Eurosmart pojačan je sa SilkMove ES tehnologijom, gdje ES znači uštedu energije. Tehnologija sprječava nepotrebno korištenje tople vode isporučujući samo hladnu vodu s polugom slavine u srednjem položaju. Na taj način, GROHE SilkeMove ES tehnologija može pomoći smanjiti ugljični otisak u zgradi - posebno važno u svjetlu činjenice da emisije ugljika iz zgrada i građevina čine gotovo 40% globalnih emisija ugljika.

“Certifikacija zlatne razine snažna je potvrda predanosti brenda GROHE u transformaciji svojih proizvoda i poslovnog modela iz linearnog u kružni. Korištenjem certificiranog standarda proizvoda Cradle to Cradle za optimizaciju održivosti slavina i tuš sistema, GROHE uspostavlja novo mjerilo u sanitarnoj industriji za dizajn i isporuku proizvoda koji su sigurni, kružni i odgovorno izrađeni ”, izjavila je Dr. Christina Raab, potpredsjednica za strategiju i razvoj Instituta za inovacije Cradle to Cradle.

"Kružno gospodarstvo je dugo putovanje i mi smo na samom početku", objašnjava Thomas Fuhr, Leader Fittings LIXIL International i suizvršni direktor Grohe AG. “Ponosan sam što smo postigli ove izvanredne rezultate. Naše tri slavine kao i naš set za tuširanje Tempesta dobili su certifikat Cradle to Cradle i to na zlatnoj razini. Postupak certificiranja izuzetno je zahtjevan – uzimaju se u obzir prethodni proizvodni procesi, kao i interna proizvodnja - ali benefiti su jasni: drastično smanjenje potrošnje novih resursa. Naša je obveza potaknuti promjenu u načinu razmišljanja u industriji. Odobreni standard proizvoda Cradle to Cradle daje nam okvir za drugačije promatranje životnog ciklusa proizvoda, na način da ih doživljavamo kao vrijedne zalihe sirovina i da koristimo samo materijale koji ne štete ljudima ili okolišu. To je jedini način da se budućim generacijama osigura bolji život."

Kružno putovanje se nastavlja

Plasirajući svoje prve Cradle to Cradle proizvode GROHE je napravio odlučujući korak na svom putu prema budućnosti kružnog gospodarstva, ali putovanje se nastavlja. Grohe, pored dobivanja certifikata za nove proizvode, sada se suočava sa sljedećim izazovima povratka bačenih C2C slavina natrag u budućnost.

Više informacija na službenoj web stranici.

Pratite nas na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn i YouTube.

 

GROHE ADRIA d.o.o.
GROHE ADRIA d.o.o.
Internet adresa

Društvene mreže

Prodaja putem distributera GROHE AG (predstavništvo Grohe Adria) na području cijele Hrvatske, Slovenije, Bosne i Hercegovine, Srbije, Crne Gore, Makedonije, Albanije, Kosova.
Izdvajamo

Izdvojeni proizvodi